Kelpiemästerskapet!

Då var man tillbaka efter en helg i Fagersta där 2008 års kelpiemästerskap gick av stapeln.. Det var roligt att titta på alla hundarna, förarna och att träffa folk både kända och okända.. Beat och Jax fick följa med och de skötte sig utmärkt!
Lördagens tävlingar bestog av den lättaste klassen Novis samt halva startfältet av bonnhundsklassen.. Det var regn i stort sett hela dagen och jag blev sååå blöt! Jag kunde hälla vatten ur mina skor! Tror ni att jag hade packat ner några regnkläder eller stövlar! Nej! Jag hade packat för strålande sol! Men men..

Jag har sett många olika hundar, många olika förare.. Jag har sett bra hundar och dåliga hundar och halvbra hundar. Bra hundar i dåliga förares händer men även ett par bra förare med dåliga hundar.. Kvalitén på kelpie är minst sagt ojämn! Men sedan finns det ju även några pärlor! Dom e bra roliga att se!

Tråkit är att jag inte har tagit ett enda foto! Jag har inte änns packat upp kameran.. Jag är faktist riktigt besviken på mig själv!

Efter lördagesn tävlingar så tittade vi på lite valpar! Odd Magne hade med sig ett syskon till Sara Nilsens Yanka, en liten herre som går under namnet Bobby D och det ni var allt en riktigt hund!

På lördagskvällen var det middag, riktigt god mat och vin och cider! Det var allt lite segt att ta sig upp på söndags morgonen! Men då var dt dags för de resterande hundarna i bonnhundsklassen, här fanns några fina hundar och även duktiga förare! Men sen var det dags för det som vi alla väntat på MÄSTERSKAPSKLASSEN.. Den svåraste! Denna banan var faktist riktigt rolig att titta på! Lite klurigheter och helt klart underhållande! Det var spänning in i det sista och man verkligen kunde känna hur hela stämmningen var spänd och nervöst inför resultatet!

Vi höll ju självklart alla våra tummar för Miche och Rex som gjorde en fin runda och det räckte! 81 poäng och med sju poängs marginal så slog dom tvåan! GRATTIS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0