Kort träning..

Idag följde jag med Emelie ut till Beteby för en kort sväng ibland fåren.. Miche kom och tittade på och hjälpte till! Alltid lika trevligt och nyttigt att få lite pekpinnar!


Miche bakom en av sina travhästar tittar på när Emelie tränar!

Jag övade hämt med Beat idag! Att han verkligen skulle hålla ut och det gick fint! Beat var sååå laddad, han satt och skakade och flåsade normalt brukar han somna tre sekunde efter att man bundit upp honom i stolpen.. Han blir bara mer och mer intensiv för varje dag som går! Jag ser positiva effekter men visst får man jobba så mycket mer med honom! Han har såå mycket bättre focus, och är så mycket mer uttålig! Detta ställer ju större krav på mig som förare men jag gillar den "nya" Beat!

En laddad Beat som skakar innan det var hans tur ibland fåren..

Jax fick följa med han satt och stirrade på fåren och ibland när de var för långt borta roade han sig med att äta gräs! Han är så cool att ha med sig, finner sig i det mesta och bara är! Han har en sån härlig attityd den lilla hunden, jag gillar honom skarpt!

  
Min fina lilla kelpie pojke, tittar på fåren och sedan snällt in i kameran

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!

Ser framemot att få träffa Jaxon , visst får han följa med nästa helg ?!



//Carina

2008-08-14 @ 07:34:53
Postat av: Linda

Hello, tack för hälsningen! Synd på ert VP men nästa gång sätter ni det. Spännande med Jaxen! Skoj skoj, vart det inga bilder? ;)



Lad har fått mjukstarta lite smått han. Blir nog att jag kör honom nån sväng då & då framöver, så länge han fortsätter ha huvudet med sig dvs.. I annat fall får han vila vidare några mån till. Han känns fin.. :)



Nu ska jag ut i solen, ha de gott!



Linda

2008-08-15 @ 12:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0