Skogens guld, träning och utekväll..

Efter äventyret med mörkervallningen med de försvunna fåren så var vi såklart såå sugna på att träna.. Så redan dagen efter så var det bara på det igen! Vi byggde lite bana och flyttade lite djur sadan var det dags för träning! Beat gick som en klocka.. Han var HET med detta innebar att jag kunde lägga mer press på honom än i vanliga fall och han gick fint! Hämten, fråndrivning och det mest fungerade bra! jag försöker att få ut honom på längre avstånd för att få honom mer och mer säker i fösningen och det börjar se bra ut! Vi körde även två fålla in som gick klockrent! Jag jubland efter den första så det hördes över hela Beteby tror jag! Fina hunden! Duktiga oss!

Imorgon ska vi till Elin och Brevisknäs för träning, träning och åter träning! Ska bli sååå skoj!

Vi har även varit en sväng i skogen för att plocka lite svamp, det fanns inga mängder men man såg allt att det var på väg!
Här nedan ser ni dagens skörd..


Mest vanliga gula kantareller men även ett par trattkantareller lyckades vi hitta

Flera svampbilder finner ni här


Idag gör vi absolut ingenting då gårdagen spenderades på krogen så idag är jag en aningen seg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0