Skogspromenad och buskelpiesar

Igår mådde jag inte alls bra! Illamåande och eländig! Men hundarna måste ju få sitt så jag släpade mig ut på en kortis i skogen med odjuren..



    
Alla pojkar på skogspromenad

Beat har kommit på en ny sak  som man kan göra nu när man inte längre får springa som en tok i skogen och det är att jaga.. Han nosar inte utan har lunkar runt och lyssar efter djur i skogen och sedan smyger han iväg och ska jaga dem.. Det är ett evigt passade på honom men det positiva är att det går att träna.. I och med att han inte går på doft utan bara på ljud (jag har testat honom och han smyger gärna i väg om det är männsikor också) så går det ju att träna bort! Jag vill absolut inte behöva gå ikring och hålla koll på honom! Så ska det INTE vara! Här ska tränas!


Beat lyssar i skogen

Jax har börjat att göra lite hyss.. Han kampar med gardinerna på natten, äter målarfärg och försöker komma undan med det mesta.. Men samtidigt börjar han verkligen att lyssan ordentligt! Han har börjat fatta att man ska gå bakom på promenaderna, komma när man ropar och lägga sig ner var helst jag ber honom! Han kan sitta och vänta på sin mat och vet när det är dags att gå och lägga sig! Så visst går det framåt! Guinness har ÄNTLIGEN accepterat att är här för att stanna.. Det tog två veckor med Beat och nu betydligt längre tid med Jax men han kommer till slut på att han lixom är rätt söt och kul men vilken tid det ska ta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0