Stadsvandring och lååånga hämt

Igår var jag, Beat & Jax en sväng inne i Norrköping. Vi kollade in RIX fm festivalen samt karuseller och en massa annat.. Detta är andra gången Jax är inne i stan och han skötte sig utmärkt! Ligger lugnt och väntar på bussen, lägger sig ner direkt när vi kommer på! viftar på svansen åt ALLA människor som går på men ligger kvar!

Vi gick några gånger fram och tillbaka på drottninggatan för att verkligen utmana! Jag vill då att mina hundar går vid min sida och INTE hälsar på alla människor.. Detta gick fint fint efter en stund! Det svåra är ju bara att hålla koll på alla människor som vill hälsa på hundarna! Varför får dom inte?? Stackars dom! osv.


Fler bilder i från dagen hittar ni HÄR

Men  vi är där inne för att träna och inte för att hälsa på människor.. Vi träffade på lite otäcka saker också! Beat gillar inte dragspelande gubbar som sitter ner! FY och usch! Han måste åla sig förbi dem på så långt avstånd som möljigt med rest ragg! Självklart stannade vi vid varje gubbe för att lyssna och han slappnade av efter en stund!
Jag tyckre det var läskigt med högtalarna vid festivalen så vi stannade på ett långt avstånd (annars hade vi nog varit döva alla tre vid det här laget) och lyssnade! Jag släppte det snabbt och började jaga löv i stället!

Vi gick förbi arga hundar, glada hundar och vanliga hundar.. Beat kan få lite svans med Jax tittar inte änns åt dem . DUKTIGA DUKTIGA hund!

Vi tränade även en hel del på att slappna av och det var inte heller några bekymmer!

Efter våran lite citypromenad hämtade Miche upp oss och då var det vallningsdags.. Vi fick den finfina uppgiften att flytta fåren till ett annat fält så att vi kunde träna lite långa hämt! Det var INGA staket som kunde hjälpa oss, fåren hade drag åt i stort sett alla håll och känner direkt om hunden tappar.. Självklart stog Miche och tittade på med skeptiska ögon! Detta är ju precis vad vi behöver, lite press, jag blir nervös och får beslutsångest! Men vi fixade det! Fåren kom dit dem skulle utan några krångel! Nu körde vi slalom mellan ensilagebalarna på fältet! Så nyttigt! Beat skötte sig finfint! Jag körde öven en mini (mycket kortare avstånd) IK-2 alltså när jag står stilla och bara styr och han fixar med fåren själv! Detta klarade han fint! Crossen är svåras då ser han bra undrande ut men jag berömde när han hade full focus på fåren och det hjälpte! Duktiga vovve!

Sedan ställde vi ut åt Miche då han tränade med Ben och Rex, gick finfint! Rex fick ett liten avfall av tillfällig dövhet men efter att Miche kommit och hämtat honom för att göra om hörde han alldeles utmärk igen av någon konstig anledning!
Beat skötte sig bra som utställningshund! Bryr sig inte om de andra hundarna som kommer och ligger stilla och lugnt!
Sedan var det ju våran tur att hämta men NEJ, så långt tänkte minsann Beat INTE springa idag! Efter mycket övertalning gjorde han det halvdant men inget av hämten var jag direkt nöjd men! *suck* fungerar det ena så funkar inte det andra!

Men det är bara att träna på! Vi flyttade runt fåren och körde hämt från många olika håll så det blev mycket jobb för Beat! Sedan fick vi ta tillbaka fåren och då passade de på att springa in i fårhuset så då vart de trångt och smalt! Detta gillar Beat och då kunde han minsann hämta fast han fick hoppa och klättra och ha sig! Ut kom fåren och in i rätt hage! GUUUD VA VI E BRA! Jag bara älskar att "jobba" med hunden! Det är en känsla som är obeskrivningsbar!

Vi ska bara få tillbaka känslan som vi hade då vi hämtade på Brevisknäs! UNDERBART! Sen ska vi minsann TÄVLA!!

Kommentarer
Postat av: carina

Finfina bilder som vanligt , ses ikväll!!!!

Soya väntar med spänning på Jax..... det är det nog fler som gör ;)

2008-08-21 @ 13:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0