Träning i regnet..

Jag och Beat trotsade regnet och körde en kort sväng med fåren hemma.. Beat var laddat till tänderna efter att bara ha fått  titta på får hela helgen! Trots detta gjorde han första hämtet bra! Jag vill verkligen öva på att han ska göra det rätt från början.. Inte att han ska rusa, jag blir arg och sedan går det bra! Nu vill jag ha det rätt från början!

Han gjorde ett fint vänsterhämt (hans svaga sida) och det som jag verkligen var nöjd med var att han verkligen höll ut bakom och stannade direkt på mitt stopp! Vi övade lite drivning och fösning men det kan han, nöjd var jag idag med hans flanker i farten.. Normalt brukar jag stanna honom och sedan få honom att går höger eller vänster men jag vill ha att han kan göra det även i farten.. Nu gjorde han fina förflyttningar i sidled med bra attityd! Detta ska vi öva mer på men det känns som om vi är på rätt väg!

Vi körde några till hämt och alla gick finfint utom ett av kanske 10 så det får man vara nöjd med.. Men självklart satsar vi på att alltid lyckas med allt vi gör!

Beat avslutade träningspasset med ett litet dopp i badkaret! (som han inte var blöt efter en halvtimme ute i regnet)

Kommentarer
Postat av: Carina

Eftersom jag har lite lugnt på jobbet kan jag passa på att följa det ni gör och läsa bloggen ofta ;)

Idag bär det iväg till Norrköping med Zorro & Soyen till hundläger i regnet ;(

Beat verkar ju ha fattat galoppen verkar det som!!!!



Kram Carina

2008-08-05 @ 12:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0