Underbara dagar på Breviksnäs..

Nu sitter jag i regnet hemkommern efter några superhärliga dagar ute på Breviksnäs.. Elin är där och är gårds/hund/djurvakt och kände att hon ville ha lite sällskap! Linda med Nix och Lad var också där. Mycket trevligt!

Vi har ätit (snarare vräkt) gott, tränat, gått promenader och pratat hund tills öronen nästan ramlat av! Beat har skött sig fint! Han visade upp lite rallyfasoner första dagen men med Elins finfina hjälp vart han snart en lung och balancerad jycke bland fåren! Vi har ny kört hämt på en 150 meter och det känns bra! Jag har honom i hand hela vägen och jag vet hur jag ska göra och när jag ska göra vad! JIPPIE!! Lycka! Jag älskar att träna och verkligen känna att man utvecklas!

Tittade så klart även på de andra och Elins York var rolig att se, det har hänt mycket på kort tid! Fick även se Shep och Lindas Nix, kul!

Lilla Jax har varit en ängel, gud va glad jag är i den hunden.. Han är såå cool, han tycker inte att det var någonting att hetsa upp sig över att gå i en hundflock med 10 okända hundar.. Han lunkar på och kollar sig omkring! Kommer när man ropar och är lätt att bryta om han hittar på dumheter! Han har suttit i hundgårt och går då direkt in i kojan eller hundhuset och lägger sig, sover i bur i källaren och är tyst som en mus.. Fina hund!

Beat har fått springa brevid fyrhjuling och han ÄLSKAR det! Speciellt trevligt var det när vi körde i vattenpölar så det bara stänkte på hela honom, det gillade han skarpt!

Tack Elin & Linda för en trevlig helg! Det får vi verkligen göra om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0