Utställning och vallning

Det ni gott folk, det på samma sida! Men det var ju såklart ingen border collie som ställdes ut! Utan jag vara bara handler! I Norrköping på lördagen och Nyköping på söndagen.. Hunden ssom ställdes var ju såklart mitt favorit barnbarn Filo eller Lilla Enebys Filo som han så fint heter! Zorro är stolt farfar och resultaten:

Lördag: 3:a bästa hane med CK (första någonsin)

Söndag: 1: bästa hane med CERT och CACIB och sedan BIM

Det var såå skoj att få visa honom, det känns som att man har Zorro i snöret i början av hans karriär, man får verkligen jobba men då går det bra! Söndagen var knepig med osäker domare och mat i hela ringen men vi löste det jag och Filo! Det ska bli roligt att ställa honom i framtiden! För det får jag väll eller hur Patte??

Tyvärr tog jag inga under dagarna då det mest var REGN hela tiden! Måste bli bättre på att ha med mig kameran, det får bli skärpning!

På söndagen var Patrik så snäll at han skjutsade ut mig till Miche.. Vi skulle träna lite men det bara regnade.. Efter en halvtimme med tedrickande och prat så trotsade vi regnet och tränade! Jag körde Beat och Miche tränade Ben och Rex inför helgens tävlingar!

Vi tränar för tillfället på att han ska kunna lyssna på avstånd och att han ska kunna gå åt "fel" håll, dvs. åt det håller som är minst logiskt.. Han har även kommit underfund med att han ska stanna själv på utgången så det håller vi också på att träna bort! Sedan behöver ju jag träna på fålla in så jag inte blir så j-vla nervös så det fick jag göra tre gånger och det gick bra! Beat börjar ta sig mer och mer och jag känner att han tål träning på ett helt nytt sett! KUL KUL KUL! För jag bara ÄLSKAR ju att träna!

Jag har även varit ut en sväng idag och tränat med Gustav, Harry och Kellie och det gick fint! Vi startade dagen med ett bra vänsterhämt som åtföljdes av en finfin fålla in UTAN några problem eller att jag fick panik.. Jag kanske får prestations ångest när Miche står och tittar?? Resten av träningen ängnades åt att gå åt fel håll! Det börjar låssna, det går framåt! Det som är bra med denna träning är att jag har fått vara sååå noga med vad jag säger (höger eller vänster) så att jag känner att jag börjar få bättre koll!

Jag erkänner jag är 22 år och kan inte höger eller vänster!

För tillfället känns det som om jag är bättre på "away" och "come bye" än höger och vänster, men det löser sig nog när jag praktiserade i marinen som liten så kunde jag babord och styrbord utan problem men det är ju inte riktigt samma sak! Det är ju ALLTID samma sida !

Nu ska jag ta de stora hundana på en riktigt power-walk i skogen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0