Vilken kväll, vilken hund, vilken spänning!

Igår var en sån dära dag som likom inte riktigt blev som man hade tänkt sig! Jag och Gustav tänkte ta oss en sväng ut till Miche och träna! Både jag och Beat har känt att vi lidigt av världens vallabstinens.. Miche föreslog att vi skulle träna på ett nytt fält! TOPPEN IDÉ!! Precis vad jag och Beat behöver att komma bort till en ny plats och sen bara köra och att det är 100% påkopplad hjärna från första stund!

Gustav tog på sig att flytta ner fåren till platsen där vi skulle träna.. Jag fick vänta med Beat, Jax och Kellie.. Efter en stund så kommer fåren (ca 20 st blandat tackor och lamm) jag skickar Beat vänster för att styra upp fåren mot fältet där vi skulle vara men se det passade sig inte! Fåren som normalt brukar vara snälla och ALDRIG har gått ut ur hagen tänkte minsann att passa på! In i nästa hage, där stötte de på några mycket livliga unghästar och sedan försvann de in i skogen!

Det tog oss en timme att hitta dem.. Sedan minst två timmar att valla tillbaka dem! Beat skötte sig sååå fint! Han jobbade och jobbade och jobbade! Det vart mörkare och mörkare tills det tillslut var SVART natt! Vi står mitt i skogen med 20 får, en trött hund och ingen aning om vart vi är eller vart vi ska! Gustav ramlade i ett djupt vattenfyllt dike, vi sprang in i taggtrådar och annat spännade, vi klättrade ner för stup, upp för stup och ner i diken!

Miche kom och räddade oss och hjälpte oss sista biten, genom en kohage och tillbaka in i hagen! VILKEN LYCKA när han väl stängde grinden! Vi lyckades, fråga mig inte hur men vi gjorde det!

Beats klo höll hela vägen också! Han hade ett litet bandage i början men det försvann snabbt i något dike eller liknande! När vi kom hem så fick han en stor portion mat och massvis med välling sedan somnade han rätt fort! När jag klev upp i morse hade han INTE rört sig ur fläcken.. Han var nog rätt slut!

Det ska bli såå kul att se honom hur han gör med fåren nästa gång han får valla! Därför måste vi ju så klart ta oss en sväng i eftermiddag, jag kan inte låta bli helt enkelt!

Kan ju inte låta bli att visa en bild på Guinness från igår.. När jag plåstrade om Beats tass passade Stefan på att sätta lite bandage på Guinness.. Han tycke inte att det var någon höjdare...


Kommentarer
Postat av: Patte

Ville bara säga att jag skrattade så jag grät när jag såg bilden på Guinness med bandaget runt huvudet. ;)

2008-08-29 @ 20:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0