Beat kan man aldrig lita på..

Idag har vi varit ännu en sväng ute hos Kristina! Trevligt! Kaffe blev jag itvingad, fy o blä!

Fia med Meg kom förbi så tränade vi en sväng! Först skulle vi flytta ut fåren! Jag och Beat fick äran! Tror ni att det gick! NEJ! Han var sååå het, tog inte ett kommando och när ett av bagglammen på nått mystiskt vis fastnade med sina horn i staketet såg Beat sin chans och skulle minsann smaka lite på det stackars djuret som försökte ta sig loss.. Suck! När han har varit såå lugn och lätt att ha och göra med!
 
Fia och Meg fick ta över och jag tog mig ett snack med mister border collie om vikten av att lyssna på sin matte och att INTE bita djur! Efter en stunds idogt nötande av lydnad (utan djur) typ ligg kvar, inkallning och andra väsentligheter som bara på något mystisk vis flyger ur huvudet på Beat när han får bli lite upphetsad mot djur så kunde vi träna lite! Först fick han ligga och se på när de andra körde en sväng och inte röra sig ur fläcken!

Jag skickade honom på ett vänster hämt och Beat visar att han faktist är en duktig hund, att han har rätt attityd genom att göra en super utgång med finfint djup och en lugn och harmoniskt framdrivning! Sedan körde vi en liten bana och han skötte sig fint! Cross drivning som vi jobbade mycket med nere på Kelliegården gick bra och dela gick toppen! "Look Back" kommandot satt som en smäck! Finaste hunden IBLAND!  

Tack för härlig träning! Kul o ses!

Bilder från dagen!


Fias finfina Meg


Fia kör lite attityd träning med sin Meg

I morse var det lite lite snö så jag tänkte att jag skulle fota alla grabbarna tillsammans i snön! Gick väll si så där! Men Jax poserade snyggt i varje fall!


Guinness, Jax och Beat! Jax ser störst ut men det är han inte!
Han ligger bara främst för att han är den enda av dom som inte alltid ligger kvar där man lagt honom..

 
Två kelipisar så olika fast så lika ändå!


Det är ju ett känt gammal faktum att det är svårt att leka på tre..
Vanligvis blir det två mot en med dessa pojkar kör en egen variant!
Guinness biter Jax, Beat biter Guinness och Jax biter ALLA han kommer åt!

Jag har tjatat så dant om att Jax har så kort svans att jag idag var tvungen att mäta dem och alla andra svansar som för tillfället finns här i detta hus! Och resultatet: Jax har kortast svans!

  1. Beat: 39 centimeter
  2. Rajo: 35 centimeter
  3. Guinness: 32 centimeter
  4. Jax: 29 centimeter

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Hahaha, storleken har väl ingen betydelse, eller?? ;)



Gud vad fin Jax har blivit! Han börjar verkligen se vuxen ut!

2008-12-10 @ 23:47:29
URL: http://www.kajko.nu
Postat av: Sara & Nogger

Fina dom är tillsammans! Kul ni verkar ha haft det!

2008-12-11 @ 10:42:01
Postat av: Sara & Nogger

är man lydnadasidiot så är man :)

Jag vill inte ge upp lydnaden, det e jag för envis för. men jag känner att jag å nogger måste gå vidare- Vi kan inte stå å tragglas samma saker hela tiden. så det kommer bli elitmomenten / träningstävling som kommer gälla för oss i vår.



Ja jag förstår det, så känner jag oxå när jag e i småland.



Ja absolut, hör av dej. Vi är på!

Kram

2008-12-11 @ 11:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0