En studie i stil..

Jag har funderat på det här med eye och stil på vallhundar.. Varför går de så olika?? Sedan började jag kolla igenom bilder på Beat och kunde snabbt konstatera att han går väldigt olika han också då han "smyger" mot djur..

När man ser vissa hundar så kan jag inte låta bli att tänka att det i längden borde slita massor på deras kroppar när går på ett for kroppen så onaturligt sett.. Visst har en hund vallat i sju år och alltid gått på samma sett borde ju kroppen vara van vid det men ändå!

Jag vet absolut inte vad jag vill komma fram till.. Men det är bara nått som jag klurat på!

Här kommer ett litet axplock på Beat och han olika smygstilar.. Vi börjar med de där han är yngst..












Foto: Cima




Jag har hört att stil likom ska komma med ålderna på en vallhund när de blir mer och mer koncentrerade men kikar man på bilderna så stämmer det ju inte alls..

Kommentarer
Postat av: Emma

Har faktiskt också tänkt på att det borde slita på deras kroppar rätt hårt, speciellt de tyngre o kraftigare modellerna.. Men finns nog inget att göra åt och de flesta verkar ju inte få skador utav det :)

2008-12-12 @ 18:36:19
URL: http://isbiten.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0