Heldag på Hejtorp!

Nu har jag åkt söderut "hemåt" liksom! Dagen har spenderats på Hejtorp hos Kristina och Kip.. Vi har fixat med hennes hemsida! Kika gärna in och kolla in alla uppdateringar.. Vi har fotat getter, hundar och ostar, ätit getost på pepparkaka *MUMS*, pratat om det mesta fodrat djur och självklart också tränat hund!

Vi tog ut fem bagglamm på ett fält och drillade alla jyckarna. Beat gick fint! Lugnt och behagligt! Så vill jag ha honom! Jax fick prova en sväng men det var för svårt för honom på stora fältet och han får inget direkt grepp om djuren och vill då bara passa och stoppa! Det blir liten fålla och press på att runda djur ordentligt nästa gång! Han var het på framåt, roligt att se! Men då fungerade inte stoppen! En följd helt enkelt!

Vi roade oss med att köra varandras hundar och Kip var verkligen på när jag testade honom! Kristina hade det tufft med Beat också! Roade oss med "dubbelvallning" och pojkarna kunde faktist samarbeta lite grann...

Bilder från dagen!


Kristinas Kip


Jag försöker mig på att valla med två hundar! Skoj men svårt!


Grabbarna har koll!


Samarbete, man ser likom hur de vill hålla varsin kant!


Maxon Jaxon tränar fösning

Jag ryser när jag ser denna bild!
Bästaste någonsin på min fina smygare..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Underbar smygbild på smygaren Beat, roligt med dubbelvallning eller vad det kan heta !

Soyen saknar grabbarna vi kör kattinvänjning för fullt .



Kram från Huddinge

2008-12-10 @ 08:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0