Heldag ute på Beteby..

Idag är jag och mina fyrfota vänner trötta efter en heldag ute hos Miche på Beteby.. Massvis med vallning och mycket annat - en härlig dag helt enkelt!

Beat gick sådä första passet, lite seg sedan lite osäker på långa avstånd.. Sen körde jag Jax har haft lite problem med att han blir för "passig"och bara vill upp och stoppa djur i balans och efter en stund tog Miche över! Skoj att se någon annan köra ens hund och så fint han gick! Tog verkligen till sig all träning, lyssande fint, klarade press alldeles utmärkt och gjorde många fina saker.. Träningen är just nu focuserad på att han ska gå mot djur.. Utan att stanna ellet flankera eller något utan bara FÖSA FÖSA FÖSA.. Inga direkta kommandon och inte vara så petnoga med lydnaden.. Där är mitt största problem.. Han måste få jobba men under kontrollerade former! Inte lydnads valla! Fy på mig!

Beat gick bättre sedan! Fortfarande svårt med högerhämt! Det ser ut som om han springer i seg kolasås.. VILL INTE!! Men när han likom har kontakt med djuren går det bättre, innerflankerna var nästan 100% idag och därför var han lättstyrd för ovanlighetens skull... Vi missade inga grindhål och kunde verkligen köra finlir..

En tacka var lite bråkig och den fick han nypa till och efter det kunde han minsann hämta åt höger också.. Fungerar som en bra morot för Beat.. Skulle dela efteråt då kastar han sig in! Suck! Men det löste jag sedan! Men han är svår för att om man släpper igenom lite dumheter som i detta fall var nödvändigt för att tackan dummade sig då tror Beat minsann att man får göra så ALLTID!

Men vi vallar alldeles för lite! DÅLIGT SAMVETE..... SVAR JA!!

Jag körde Jax sedan och fick nästan allt att fungera som Miche gjort! Då kände jag mig DUKTIG!

Tack för en härlig dag trots lera upp till knäna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0