Lydnadspanik och fastkedjad valp

Idag kom jag på att det endast är sex dagar kvar till nästa lydnadstävling.. Beat ska då debutera i tvåan och han kan inte hoppet! Detta är något som jag har förträngt och likom förklarat för mig själv i mitt huvud att han har ju ett fint fritt följ! Men det spelar ju ingen roll hur bra han går fot om han inte alls kan tvåans hopp så det var bara att ta sig i kragen och träna hopp! Jag tycker att det är jobbigt att släpa runt på det där hopp hindret och undviker då oftast att träna på det!

Stefan och jag har ju snickrat i hop ett finfint hopphinder så egentligen finns det ju ingenting i denna värld som skulle kunna hindra mig från att ha tränat på det tidigare utom mig själv förståss! Så nu är det upp till bevis! Hur bra är man på att lära in saker snabbt och rätt? Jag har sex dagar på mig! Beat kan alltså INTE alls hoppet! Sätter du honom framför ett hopp och ber honom hoppar tar han som mest ett skutt upp i luften och landar igen på samma sida som man ställde upp!

Men idag har vi kommit ett steg längre.. Jag har med hjälp av en otrolig rolig strumpa fått Beat att förstå att på kommando hopp ska du ta dig över hindret medans jag stannar kvar på denna sida! Då är det ju bara lite kvar!

Lilla Jax fick minsann träna att sitta fast.. Med tanke på att han är den han är så fanns det inga altenativ utan det blev kedja! Allt nytt som innebär att man sitter fast är till en början FASANSFULLT och han biter, skriker, hoppar, gnäller och lever om men efter en halv minut är det som han bara inser att det inte gör ont eller är farligt och då accepterar han det direkt och då tar han det lugnt!

Så kul var det ju inte att sittar fast! Kolla in blicken!
Dagen till ära har även ett öra ställt sig upp, vackert?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0