Många nyttiga lärdommar!

Idag har jag varit mer eller mindre död så det vara bara för lille Jax att snabbt som attan lära sig att vara i hundgården! Det tog 20 minuters gapande och skrikande men sedan kom han underfund med att man kunde vara där, leka med leksaker och sova.. Beat fick vara med som sällskap och han såg måttligt nöjd ut! Han har varit dundersnäll och accepterat i stort sett vad som helst i från Jax men äntligen idag så sa han faktist ifrån för första gången! Det känns bra! Jag vill inte att Beat blir överkörd!

I dag har lilla Jax även lärt sig att man inte kan gå på näckrosor! Då blir man blöt! Idag har han även fått lära sig hur det känns att gå igenom ett nässlesnår! Han försöker sova men är mycket oroad över sina tassar.. Det gnags och slickas och han tycker mycket synd om sig själv! Jag har ställt honon i kallvatten samt smöjt in tassarna med salva med det verkar inte hjälpa så mycket! Stackars liten! Vi får se hur mycket sömn vi får i natt!


Lill-fjant alias Jax


Inte fullt så söt alla gånger..


Kolla in Beats blick! Ska DU sno min pinne?

Vi har köpt en bilbur till hundarna! Det känns skönt så vet man att dom kan åka säkert! Guinness vart överlycklig! Han älskar burar och ville ligga i den även när den stog ute på gårdsplanen!


Kelpie pojken njuter i fulla drag av att ha en egen bur!

Beat fick så klart dela sida med Jax i och med att han är snällast! Jag tyckte väll inte att det var direkt nödvändigt att vara instängd i en bur och klättrade runt och tog hjälp av att kliva på Beat för att försöka ta sig ur! Det slutade med att de knölade ihop sig längst fram emor gallret! De får plats båda två om de inte envisas med att ligga så nära utgången som möjligt!


Beat ser ut att tänka: Varför mamma måste jag dela bur med den här?


Våran favorit nos fastande på bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0