Träning hemma..

Vi har tränat hemma flera gånger efter kursen och det hela känns så bra! Beats tempo under drivning/fösning har blivit sååå mycket bättre! "Stedy" kommandot har verkligen fastnat och fungerar såå fint! Hämten är fina och hela hans attityd har liksom förändrats! Han bara vill & vill & vill! Igår kunde jag verkligen nöta och han bara jobbade på! Han sprang och sprang men gav INTE upp! Gud såå glad jag blev!


Trött Beat men han bara fortsatte att försöka och kämpa! GLAD MATTE!

Jax har kommit på att han minsann kan smita igenom maskorna i fårnätet! Så han har tjuvvallat för första gången i sitt liv! Han kommer på inklanning men jag vill inte att han ska tro att han kan bestämma när och hur vi vallar! Han får springa lite efter fåren då och då och han bara älskar det!

I förrgår hade vi lite späning på gården också! Alla fåren hade rymt! Vi hittade dem två kilometer bort inne hos grannens får! NEJ! Men Vi lyckades dela av dem (för hand), de andra fåren var INTE vana vid hund så de bara sprang för livet om de såg Beat så det var enklare att göra det för hand! När vi väl fick ur dem ur hagen så lyckades Jag, Stefan, Guinness (i lina) och Beat valla hem dem! Vi var bra trötta när vi kom hem, Beat hade fått hämta dem i skogen flertalet gånger och jag och Stefan sprang som galningar i gummistövlar! Men nu är de hamma och staketet är fixat! Tack ALLA som hjälpte till!

Igår la jag spår till Beat och Jax.. Det gick så där! Jax spårade men var nog egentligen lite trött och blev okoncentrerad, Beat spårade fint men då satt Jax uppbunden och skällde (j-vla hund) och då blir Beat låg för att han känner på mig att jag blir irreterad.. Ibland är det såå skönt att han är en signalkäslig och mjuk hund! Men om man har två galna kelpisar och en lite mjukare border collie blir det mest synd om Beat för att han tar åt sig av vad jag säger till alla! Guinness & Jax är mer lika och bryr sig inte om något!

Kommentarer
Postat av: Carina

Alpackorna ser så himla festliga ut i sina nyklippta frisyrer, kul när det händer lite på gården och Beat får visa vad han går för på riktigt!!!!!



Kram Carina

2008-07-22 @ 10:37:13
Postat av: Anonym

Har följt dig här i smyg på din nya superläckra sida! Vad duktig du blviit på att grejja!! :)



Jo, det lutar åt en vallhund som nästa hund. Men det är övertalning av husse som är det största problemet... Men han mjuknar för varje gång jag kommer hem och gråter efter "misslyckade" träningar och tävlingar. ;)



Lyx du har med egna får och allt! Jag hoppas att det kommer att gå bra på VP sen med Beat! Och Jax, han är ju bara för söt!

2008-07-23 @ 21:50:03
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0