Trasig border collie och fårförflyttning

Idag på morgonen var det dags att flytta på fåren för det började bli ont om mat i deras hage.. Jag och Stefan och Beat hjälptes åt.. Jag tog en kort träningsrunda i hagen innan vi skulle flytta dem och Beat var het och spänd så jag fick bli ganska arg men han lugnade ner sig och blev vanliga lugna Beat igen!


Fåren i sin gamla hage..

Jag fick ut dem ur hagen lugnt och fint sedan gick de iväg en bit åt fel håll.. Jag skulle då skicka Beat åt vänster för att fåren inte skulle sticka i väg.. Han far i väg med hög fart och springer på en stubbe dold under lite ris.. Han skricker och voltar ett varv men springer direkt vidare och hämtar in fåren.. Vi får in dem i hagen utan några problem förutom att Stefan fick sig en stöt av staketet.. De får dela hage med alpackorna som tyckte det var riktigt trevligt att få sällskap och hälsade på nykomlingarna med sina speciella hummande läten.. Så fort fåren var på plats tog jag mig tid att känna igenom Beat men kunde inte hitta något ställe som han ömmade på eller se någoting.. Han rörde sig helt normalt och jag tänkte inte så mycket mer på det..

Senare åkte vi en sväng för att svalka oss i en sjö nära oss.. Guinness & Beat fick följa med medans Jax fick stanna hemma och träna på att sitta själv i hundgården.. Jag, Stefan och Beat simmade en lång sväng medans Guinness satt och gömde sig under en bänk, han gillar inte det här med vatten.. Beat fick hoppa från bryggan, han börjar bli riktigt duktig på det nu!


Beat, mästersimmaren!

När vi sedan kom hem så släppte jag ut Jax som hade varit knäpptyst hela tiden, duktig hund! Vi gick en kort sväng och jag tyckte att Beat var ovanligt lugn på promenaden.. Jag stannade till vid min apellplan och hämtade lite saker.. Jag hittade en leksak som jag slänge åt hundarna.. Guinness och Jax for runt med leksaken men Beat bara låg vid mina fötter.. På vägen hem brukar jag alltid ge ett frikommando och då springer ALLTID Guinness & Beat i full fart hemmåt.. Men inte denna gången.. Guinness sprang men inte Beat.. Han lunkade snällt vid min sida. Han är bevisligen påverkad av smällen han fick men jag kan inte se någonting.. Ibland tycker jag att han haltar på ett framben men i nästa sekund ser han ut att röra sig lite stelt bak.. Det får bli vila för herr boder collie och så får vi se hur han mår i morgon!

Ikväll är Stefan ute med några kompisar så jag och hundarna har en lugn kemmakväll med lite godis och massvis med Harry Potter filmer! Jag gillar ju egentligen bökerna bättre än filkmerna men det blir lite svårt att hinna med flera böcker på en kväll! Guinness och Beat sover lugnt men inte Jax.. Han roar sig med att retas med Rajo!


Rajo är inte så värst förtjust i att bli störd när han sover eller vilar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0