Nu e han här!

Ja nu har vi varit och hämtat hem den lilla odågan till kelpie.. Först och främst ett STORT TACK till mina kära svärföräldrar som var så snälla och var med mig och hämtade hem honom, vad skulle jag göra utan er?

Resan hem gick bra, ett litet litet pip och sedan somnade han! Vi stannade i Skärblacka för att handla och då fick lilleman rasa av sig och det skötte han galant! Jag hade koppel på honom men det hade inte behöfts, han håller sig nära och följer fint! Alla bilar som åkte förbi var lite otäcka men då satte han sig ner och funderade en stund sen traskade han på igen! När vi sedan satte oss i bilen och hade åkt en bit kräktes han men det åt han snabbt upp och somnade sedan om!

Mötet med Guinness gick betydligt bätte än väntat! Jag var förberedd på en mycket spänd Guinness som morrade så fort valpen bara närmade sig! Så fel man han ha! Han nosade snabbt av honom och sen brydde han sig inte så mycket mer! Så skönt! Duktiga underbara Guinness, Du e min klippa! Beat tyckte bara att den var söt! (som med allt annat med andra ord) Soya (som jag är hundvakt åt medans mamma är i Borås med Zorro) tyckte att han var söt.. Han tyckte att hon var i lagon storlek så han lekte med henne som med sina syskon dvs. ganska våldsamt men det skulle han inte ha gjort! Då fick han sig en uppläxning som han tog på ett bra sett och gick därifrån och var låg!

Nu ligger han och sover sött i sin hage! Innan han somnade försökte han bada i vattenskålen, dra ner gardinerna, ta sig in i foderhinken men tillslut så lade han sig ner och somnade som en stock! När han sedan vaknar är det dag för lite mat och sen får vi se vad vi hittar på! Nu ska jag klippa alla de andra fyrfota djurens klor, jag får se om jag hittar katten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0