Och så kom det en till...

I morgon så ska jag åka och hämta hem en valp! Ja vet att Guinness och Beat inte är så gamla, jag vet att det verkar lite onödigt.. Men det tycker inte jag! Jag vill ha två hundar att träna fram för allt vallning med men även annat! Guinness är VÄLDENS BÄSTA hund men han är sååååå nöjd med att bara vara med och göra lite små saker.. Han är den godaste, charmigaste och underbaraste hund att "ha" men han är ingen tränings narkoman.. Det är jag! Beat var ingen träningsnarkoman och gav upp ganska lätt men han börjar bli så mycket bättre! Jag jobbar verkligen på att få fram lite jävlar anamma i den hunden! Jag vill se lite kämpar glöd!

Jag gillar lite vilda och galna hundar, jag gillar att ha någonting att "slåss mot"... Detta tror jag att jag kommer få i min nya pojke! Det skulle egentligen ha blivit en tik, en mjuk och snäll tik men så kunde jag inte låta bli att ta den "värsta" hanen! Han är mycket men på ett posetivt sett! Jag ser verkligen Guinness i den hunden och jag gillar det jag ser! Min förhoppning är att det blir en Guinness fast med lite mer träningslust! Jag säger inte att Guinness är dålig! Han är bäst, han är hunden med stort H! Men jag vill ju ha en riktig utmaning och det ser jag i den lilla blå herren som ska komma hem i morgon!

Vad är det för en filur då! Jo det ni! En Australian Stock Dog/Working Kelpie efter Michael Sandströms Örjagården's Piff och Sven Age Knutsens´s Telfords Swag.. En kombination jag verkligen tror på! Det ska bli spännade att få hem en ny liten odåga här i huset och min förhoppning är att både Guinness och Beat snabbt accepterar att vi har fått en ny lillebror i huset!

Nu åtestår det bara vad jag ska kalla honom! Han heter Balder i stamtavlan vilket han absolut inte kommer att få fortsätta heta.. Vi har funderat på Fred, Jeff eller Jim men vi får se vad som passar bäst! Lill-fjant får han nog heta direkt när vi kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0