Från klarthet till klarhet!

Nu är det roligt att träna hund!

Jag känner hur vi utveckals för varje träning.. Han har ett lugn och en trygghet som han aldrig tidigare haft.. Han reder ut struliga situationer, och jag kan se att ha faktist har en lugnande inverkan på djuren..

Idag tog vi ut en grupp ur hagen, flyttade dem längs en väg och sedan ut på det stora träningsfältet.. Där ställde vi ut djuren åt Cima, efter att hon hade kört så körde jag en sväng på banan.. Han skötte sig såå fint och jag kunde verkligen köra honom låååångt i från precis som på en IK-2 tävling! Fålla in fungerade helt perfekt ingen panik från min sida och en lugn och trygg Beat! Framåt visslan satt som en smäck alla gånger utom en! Det kan jag leva med!

Helgen ska ägnas åt att vissla in höger och vänster.. Jag är ensam här på Kelliegården då Cima ska tävla SM, hon kom med som reserv i sista sekund.. Vi håller tummarna Watch gick finfint på träningen idag! Stef är i Stockholm så det är jag och alla jyckar! Kvar på gården finns såklart Beat & Jax, alla tre mammorna Min, Kellie & Bess, hanarna Rap & Jack samt unghunden Sly.. Och såklart alla de 16 valparna! Inte att förglömma!

Idag ska jag festa loss lite med mig själv med IDOL och lite choklad tror jag!


 Jag bara måste ju sätta in en bild på Beat 7½ vecka.. Han var en lugn och trygg liten valp! Han ver ensam hane i sin kull med tre systar därför var det aldrig fråga om att välja!

Detta var första gången jag träffade honom.. Det var bra svårt att föreställa sig då hur allting skulle vara nu!

Nu är han 18 månader och börjar verkligen bli hund.. Han växter i mina ögon för varje dag som går! Han var som liten en svår hund att binda sig vid och tycka om men det tar hanidag igen tusen och åter tusen gånger om!

Det är helt otroligt hur stor skillnad det gör att man kan jobba tillsammans med sin hund! Det är samarbete på en helt annan nivå än "vanlig" hundträning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0