Just d..

Jag har anmält till en mentalbeskrivning med Beat.. På kul mest faktist! Vore ju bra skojigt att se hur han reagerar!
Skottfast är han ju så jag känner att han likom inte kan bli förstörd på något vis även om jag verkligen kan tycka att MHt inte är utvecklat för vallhundar..

Det kan ju vara bra att ha gjort det om man skulle få för sig att tävla bruks någon gång..

Har kollat på lite lydnads tävlingar också.. Det finns en i Åkersberga i december både 6 & 7 och så finns det en i Linköping den 13e.. Vore ju faktist skönt att ha trean avklarad i år så kan man träna elit hela vintern!

Om man anmäler till Åkersberga så har man ju två chanser och dit är det 40 dagar! Om man tänker sig kanske ett eller ibland två pass om dagen så borde man ju kunna få alla bitar att fungera hyfsat!?!

Hur vi ligger till (detta gör jag mest för min egen skull)..

Platsliggning: han ligger men planen är att träna om momentet så att han ligger med huvudet ner i backen..
Sitt i grupp: Han vill ju gärna lägga sig ner men 1minut ska vi ju klara i varje fall!
Fritt följ: Han har en fin position och attityd så det känns bra! Stegförflyttningar och ngt snabbare halter så blir det FINT!
Sitt under mars: Han gör det visst kan det gå snabbare men han sätter sig!
Inkallning med stå och ligg: Här behöver vi öva för att få fart och ingångar.. Han (Vi) är såå dålig på det!
Rutan: Är nog inga större problem.. Ska bara öva för större säkerhet på ny mark!
Hopp apport: Han gör det men med TUGG!
Metall apportering: Samma sak här.. TUGG! Hur gott kan det vara att tugga på metall??
Vittring: Vi har ju precis börjar men än så länge har han fattat att det handlar om att leta efter 1 pinne med näsan!!
Fjärrdirregering: Detta är vårt absolut svagaste! Han kan skiftena men MÅSTE träna sååååå mycket på avstånd och fart!

När man radar upp det ser man ju vad vi ska träna... Fjärr, vittring, lite ruta och HÅLLA FAST apportbocken! Vi ska till Botkyrka i morgon då ska vi se till att träna just det hära! Nu ska jag läsa på lite regler för trean! Jag har ju noll koll känner jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0