Draghund med hopplös matte!

Idag har vi testat nya dragselen.. Efter rastning av valpar och stora hundar var det dags att sätta sig på cykeln och låta Beat få pröva att dra i "riktig" sele.. Watch och Sly fick följa med med de fick springa lösa.. Beat tyckte att det till en början var rätt konstigt men när han väl fattat galoppen så gick det undan.. Upp för backar, ned för backar, han bara sprang! Kul detta ska vi minsan göra fler gånger..

Lite senare på dagen var det dags för träning på stora fältet.. Vi plockade ut några får och Cima startade med sin Watch det gick fint! Sedan var det Beats tur.. Han fick hämta på cirka 200 meter och jag får fullstäningt hjärnsläpp.. Jag har ju en viss förmåga att inte kunna höger och vänster men nu slog det slint och jag skrev på Beat att han skulle gå vänster, vänster och ytterligare vänster och fåren bara gled i väg åt fel håll! Jag dirregerade så klart honom fel och han gjorde allt som stog i sin makt för att gå vänster utan att tappa djuren.. Duktiga vovven.. Sååå trött jag blir på mig själv!

Vi har även låtat värsta grymma kameran och fotat en stund.. Tack ännu en gång Cima & Stef för allt skojigt som jag får göra!







Fler finfina bilder på Jax hittar ni här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0