Ett litet infall..

Det är spännade att ha valp!

Jax har aldrig varit särskilt nyfiken på Rajo (katten för den som inte vet det) och Rajo har absolut inte brytt sig om Jax.. Han han väll dunkat till honom i huvudet om han varit allt för närgången man annars har de inte brytt sig om varandra..

Men så idag så tyckte Jax att den där katten var ju så spännade, han stirrade och smög och skakade bara han kom i närheten.. Då tyckte jag att han gått kunde hälsa på honom för att se vad det var men då flög han i väg och nöp till/bet stackars Rajo över ryggen.. Inte hårt på något sett men ändå! Bara så där! Det vart ett litet tumult, Rajo hoppade upp i säkerhet i sin klätterställning, Guinness kom farandes som en polis, vad händer här? Jax spang i väg och tyckte allt vart konstigt och Stefan skulle skälla på Jax.. Kalabalik minst sagt! Så då tänkte jag att detta möte tar vi om..
 
Jag satte mig på golvet med Rajo i knät och kallade på Jax han kom lugnt och fint och nosade på Rajo som om ingenting hade hänt.. Rajo var väll måttligt imponerad men höll sig lugn men då passade Jax på att nypa till honom igen.. Men denna gången var jag med.. Lilla jävel till hund..

Nu tycker han att katten är otäck och lägger sig på rygg eller ålar iväg till sin korg och det är bättre än en kelpie inställd på attack! Denna lilla herren har jag fått för mina synder.. Nu har väll faktist i ärlighetens namn alla våra hundar smakat på stackars Rajo (tur att han har så mycket päls) varsinn gång men inte med Jax bestämdhet! Killer dog!

Ska bli spännade att se honom på får om några veckor!
Just nu har han fårförbud då han inte alls är mottaglig för min inblandning än!


Jax 7 ½ vecka, tänk så snäll han var?!?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Katt O hund spännande möte kan det bli , Soya skulle introduceras för två katter igår.

Vi började med en men hon bara skrek rakt ut och skakade så vi fick stänga in katten , nytt försök en annan dag!

2008-09-11 @ 09:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0