Ett riktigt vallhundsliv!

Nu är vi, det vill säga Jag, Beat och Jax ute på Breviksnäs där Elin är gårdsvakt när Mosse tävlar VM mm.. Det är såå otroligt härligt att vara här.. Långa promenader, träning och får i mängder! Vi tränade en sväng i går och Beat gick finfint! Bra hämt och fin attityd, jag försökte stå stilla och köra honom så mycket som möjligt a IK-2 stil och det fungerar bättre och bätte, vi övade även en hel del på innerflankerna som Beat (och även jag) tycker är svåra!!
Elin körde York och Moss, fina hundar båda två!

Idag efter våran morgon power-walk fick jag och Beat ett litet uppdrag, vi skulle visa bagglammen vart de kunde dricka!
Sagt och gjort, vi tog med oss Mac som stöd och så gick vi till hagen som består av höga rovor och andra växter.. Hunden har mycket svårt att se djuren och jag har svårt att se hunden.. Spännade! Jag ÄLSKAR utmaningar!

Jag skickade ut Beat på sidorna för att samla ihop djuren, Mac fick sköta dem som var nära! Beat skötte sig fint! Lyssnade och TÄNKTE, fick han syn på djur tog han ut själv (!) och jobbade på fint! Mac bara tittade på Beat och suckade, spring du! Härliga Mac! Tillslut när vi hade samlat ihop alla djuren så var det bara att visa ner dem i vassen och till vattnet! Här fick Beat & Mac jobba men det gick fin och de gjorde det så bra att jag bara kunde stå och rysa och se på! Mac tittade med oda ögat på Beat om han höll på att missa några djur och det var en fröjd att jobba med dem!

På vägen hem fick jag bara en sådan lycko känsla, min hund kan, jag kan få min hund att göra rätt! Sedan att vi hade med oss Mac, en härlig, gammal och mycket skicklig border collie som stöd gjorde ju inte nått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0