Finaste hunden och söderut ska vi!

Igår var det träningsdags igen.. Malteserkorset skulle minsann testas på och även lite hämt och annat roligt! Fåren var lite kluriga då de var både svåra och lätta på samma gång.. Nyttigt att träna på olika.. Beat skötte sig fin och det var härligt att få "visa upp" allt vi lärt oss.. Han gjorde många fina saker, minst nöjd var jag med hämten.. Vi behöer öva upp säkerheten och att han blir djupare bakom djuren..

Fråndrivningen var såå fina, riktigt långa avstånd, fina innerflanker och lyhörd och lagom lugn hund! Jag blev tävlingssugen vill jag lova.. Malteserkorset var en spännade sak men jag tyckte att det var ganska skoj.. Det hanlar mest om timing och självklart lite tur också! Sen så underlättar det om hunden lyssar och tänker man jag kände mig ändå lugn, inga panik-attaker än så länge.. Jag känner att min fålla in panik börjar släppa!

I helgen bär det av söderut spännade saker som händer just nu! Vi ska bli skånebor för några veckor framåt!
Roligt värre vill jag lova!

Passade nog är det en IK-2 tävling i Haväng (typ Simrishamn) så jag kan minsann få lift ner! Tack Miche!

Nu ska jag packa packa packa! Tänk så mycket saker man måste ha med sig!!

Shoppade lite igår.. En bur till den hemska lilla hunden, några billiga snygga jeans, en riktigt snygg röd keps och det bästa utav allt: Ett nytt snyggt regnställ! För även om jag inte gillar regn så står man ju ändå flera timmar i det titt som tätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0