Hämt träning och förlorad mobiltelefon..

Igår på eftermiddagen tog jag och Elin ut några får på ett annt fält för att träna att hämta från varandra! Superbra träning där alla olika riktiningar gav olika svårigheter och så nyttigt för hundarna.. Jag körde med Beat och Elin Moss... Beat skötte sig dåligt till en början, snävade in, spände sig och blev rally kalle på framdrivningen och lyssnade dålig.. För att lösa detta lade jag honom ner i hämtet, satte press på honom och gav nytt kommando och vips så kunde hunden minsann göra fina upptag och ta det lugnt på framdrivningen! 

Vi körde flera hämt var och jag tycker överlag att Beat skötte sig fint! Han är ju inte alls van att hämta på så långa avstånd (ca 200m) och vi behöver verkligen all träning vi kan få! 

När vi var klara med träningen skulle jag kika på min mobil vad klockan var men då upptäckte jag att den inte var där! Då börjar man fundera.. Tog jag med den ut? La jag ur den när jag ver inne och hämtade det? osv.. Men vi konstaterade snabbt att inne var den inte, inte heller uppe hos de andra hundarna! Vi ringde och det gick fram signaler så den borde höras om man bra såg till att komma tilräckligt nära! Det var bara att ge sig ut på den stora fältet och koppla på öronen och tillslut efter att Elin hade ringt minst 14 gånger hittade vi den! Jag är ganska klantig med mina saker!

Idag ska jag och Beat fixa lite mineraler till några av grupperna, träna delning och innerflanker och senare på dagen blir det träning på stora fältet tillsammans med Elin och Moss igen! ROLIGT! York har hon ju kört också och han går från klarhet till klarhet, han blir allt mer lik som pappa Jock, en hund som jag verkligen gillar!

Först ska jag ut en liten sväng med Jax, han sköter sig fint, är snäll, lyssnar bra! Han får gå korta promenader med de andra valparna och jag blir riktigt imponerad av honom ibland.. Han får inte rusa runt och leka och om det då kommer någon glad valp och klänger på honom kan han motstå och går därifrån eller tittar på mig! Finfin, jag gillar hundar som tänker!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Halloj!

Kul att läsa vad ni gör, inga bilder ??????



Kram ,kram

2008-09-03 @ 11:55:50
Postat av: Gunilla & John-Åke

Du har viss blivit riktigt biten av vallningen! Förstår dig, det är jättekul. Det skulle vara roligt att höra lite om vad Guinness har för sig också. Han gör väl mer än provar olika bandage!



Ha det bra!

2008-09-04 @ 07:57:02
URL: http://www.cukids.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0