Här rullar det på...

...med många roliga saker.. Vi har vandrat vid havet UNDERBART sa Beat och bara sprang och badade, badade, badade! Han Blev mycket förvånad över att det var lång grunt men gillade snabbt läget och hoppade fram som en gasell i vattnet.. Jax lekte sumpråtta i kanten men tog sig sen i och badade lite grann., De är ju faktist kallt ju!

Vi har varit på TEBA en stor affär med massvis med hundsaker! Sandra was in heaven! De vart fina halsband, vi får se om det blir nån bild på dem kanske, en dragsele till Beat, ska testas senare idag tror jag, några apporter i varierande storlekar.. Jag älskar att shoppa hundprylar! TACK Cima och Stef för att jag får vara med om så mycket skoj!

Träningen av hundarna går framåt! Beat över sig på att ta det lugnt (har vi gjort det förut kanske??), vi har börjar lite smått med att vissla, VILKEN känsla.. Jax får ta sig en sväng då och då! Han är såå fin, tuff men tänker och bara går mot djuren om han får chansen! Längtar såå tills han blir stor nog att tränas på allvar!
Cima tränar Jack (Jerry), Sly och sin fina Watch och det är alltid lika spännade att stå bredvid och titta och lära sig nya saker!

Igår hade Cima vardagslydnadskurs och då fick Beat vara med som störning.. Vi skulle gå lite slalom mellan hundarna och kalla in för bi dem och sånt! Nyttigt men oj oj oj så länge sedan! Äckligt sa Beat, det var två Shar Pei (stavas det så?) och han tyckte dom var pest han kunde knappt gå förbi! Sedan körde vi lite lite lydnad och det gott folk var inte igår! Han fusnkade och slarvade men visade upp en fin attityd och vilja så det får jag vällan vara nöjd med! Vi har ju bara focuserat på vallningen ett tag och det lär vi nog fortsätta med ett tag framöver! 

Idag ska vi träna lite hundar och kanske filma lite valpar!


Detta är vad jag gör mest hela dagarna Bär valpar både hit och dit!
Här i min famn är två hundar ifrån B-kullen!
Bilden är stulen ifrån
Kitty med flock

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0