Hemma igen..


Alla våra djur fångade på en och samma bild!

Jax fular sig, Beat ser (som vanligt) lidande ut,
Guinness stylar med att gäspa såå stort och Rajo han vill bara iväg!

Då har vi återvänt från några härliga dagar ute på brevisknäs.. Alltid lika underbart! Vi har gått långa stavgångs promenader varje morgon med hundarna Beat, Shep, York, Lyn, Mac och Moss, vi har jobbar med allt från att mata lamm, fylla på mineraler och flytta djur! Vi har tränat i liten fålla, på stora träningsfältet och även långa hämt på att intilliggande fält! Vi har lagat och ätit good mat och somnat utan några problem på kvällarna! Tack Elin för att vi fick komma!

Träningen har verkligen gått framåt! Jag är så nöjd med Beat och jag känner att vi är på väg åt rätt håll! Bra kontrollerad träning varvat med jobb på stor flock har gjort underverk på min lilla Beat.. Jag känner att han verkligen tål båda press och träning på ett helt annat sett! Jag kan pressa honom och göra om många gånger och han surar inte ur eller blir seg utan fortsätter att försöka! Detta är det lilla som har saknats i vår träning!

Läxor blir nog helt klart innerflankerna, vi har fått bra verktyg av Elin och nu ska vi bara få lite rutin på att använda dem.. Han kan verkligen höger och vänster (om jag säger rätt vill säga) men när han hammanr i ett läge så väljer han det lättaste hållet (upp i balans) i stället för att lyssna och gå åt det hållet jag säger (innerflank).. Detta ska jag lösa så att jag lägger honom, trycker till honom med ett ligg till och sedan får honom att släppa geneom att använda hans namn för att sedan lägga till det rätta kommandot! Detta funkerar fint så det ska vi verkligen jobba vidare på!

Vi åkte buss hem till norrköping och sedan kastade jag i mig mat på Max.. När jag satt och åt så tappade jag en liten pommes frites bit framför Jax.. Den hamnade kanske 5 cm längre fram än vad han nådde i sitt koppel och vad han kämpade! Han la ner hela sin själ i att få tag på denna lilla bit! Han är allt bra intensiv den lilla mannen..

Väl hemma var det återförening i flocken! Beat blir som vanligt så liten när Guinness kommer men inte Jax inte! Han blir bara så gald och bryr sig inte alls om när Guinness spänner och har sig! Men det släpper fort och sedan är alla glada igen.. Guinness har verkligen kommit på anledningen varför Jax har såå stora öron, det är ju för att man ska kunna ta tag i dem.. Om Jax e jobbig (dvs. nästan jämt) tag Guinness honom i ett stadigt tag i örat och släpar i väg honom till mig!
Duktiga brunbjörn! Jag ska verkligen försöka fånga detta på bild!

Jag glömde ju såklart kameran i bilen så därför har jag inte kunna bjuda på några bilder ifrån Brevisknär tyvärr! Dåliga jag!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilket härligt gäng på samma bild.

Soya träffade katter på väldigt nära håll häromdagen men det gick bra ;)

Nu väntar landet med trädfällning och vedklyvning.



Kram ,kram

2008-09-05 @ 12:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0