Vi har det bra!

Här på kelliegården är livet härligt! Det har varit valpträff i helgen och det var mycket folk och många hundar.. Det var mest vallning på schemat hela helgen men även lite frisbee, freestyle, lydnad och spår!

Mina arbetsuggifter består såklart mest i att ta hansd om de 16 valparna fördelat på tre kullar samt även de vuxna hundarna.. Därimellan försöker vi få in lite träning och annat skoj! Är man här har man aldrig tråkit! Valparna växer så det knakar, de blir allt mer personliga för varje dag som går! Alla de vuxna hundarna lär man känna mer för varje dag!


Här har vi hundgårdarna där hundarna sitter i grupper!


Cima och alla valparna ute på gräsmattan


Lite valp mingel

Träningen av mina hundar går framåt! Idag var vi och vallade på en stor flock med tacklamm nyttigt för Beats unga skalle.. Han tog det lugnt och fick verkligen tänka för att få djuren att röra sig! Han rusade inte och skötte sig fint! Nöjd är jag med min fina pojke! Lille Jax lever loppan här och man får verkligen hålla en tumme eller TVÅ i hans öga för att han inte ska bli mer eller mindre förvildad! Han har fått gå några korta svängar med fåren inne i 25:an och han ser fin ut! Här är han lugn och tänker verkligen till skillnad från hur han är att ha och göra med till vardags!
När det blir bättre väder ska jag se till att filma honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0