Trevligt besök..

Idag har jag haft Patte, Milli, Filo (pinscher) och deras härliga lilla dotter Lie på besök.. Vi gick en sväng och hundarna fick springa.. Jax han jagade mest svalor.. Mina hundar får inte jaga men fåglar och ekorrar ser jag mellan fingrarna på.. Dåliga jag..
 
Vi fikade, pratade strunt sedan kollade vi in fåren och jag visade lite vallning med Beat. Jag körde INTE Jax på lilla flocken (men såå svårt det var att låta bli) utan han fick gå en sväng på stora flcoken nere vid sjön när jag skulle vattna dem  tidigare idag. Nu börjar han verkligen bara jobba på. Söker sig ut helt själv och slår ut så fort han ser djur, rundar dem och jobbar dem bra till mig.. Utan ETT ENDA KOMMANDO! Så ska det vara!! Jag känner att vi verkligen börjar bli ett team när det gäller att flytta, jobba och fixa med fåren. Näst nästa helg är det upp till bevis för mina grabbar.. Då ska de få jobba kan jag lova. Får klippnings kurs här på Beteby och jag ska stå för i sort sett all får förflyttning under hela kursen. Tur att man har två hundar!

Beat fick också gå lite på stora flcoken och se på tusan.. Nu var han så lugn och fin. Skötte sig som en prins. Jag blir INTE klok på den hunden. Idag när jag skulle visa upp honom var han sååååå vid.. För att sedan vara såååå het i fösningen. Men han gick ok.. Fåren var som tokiga. Det har mer eller mindre blåst storm HELA dagen och då blir alla djuren som tossiga!

Vallat ankor har vi gjort också. Jax fick putta lite och my god en sån känsla han har.. Beat vågar jag inte testa med, det ska gärna finnas ankor kvar när Miche och co kommer hem..

Nu ska alla djuren få sitt, in och ut och mat och vatten och allt vad det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0