Bättre o bättre dag för dag..

IK-1 Agdala dag två!

Målet med dagen var: Bättre hämt och högre poäng..

Och resultatet: 76 poäng med 41 på hämtet! Allt engligt planerna!

Hämtet var INGENTING att skryta med, tight, snett i upptaget och lite vingel på framdrivningen! Men ändå! Jag styrde som en kratta på crossen = många poäng bort! Vi klarade rännan med lite tur! Jag lyckades ha is i magen och fick inte panik, framsteg.. Delningen däremot gjorde vi riktigt snygg! Han kan min lilla man om matte bara gör rätt så!

Förhållandena var svårare i dag, många hade problem i rännan och delning så mina två 10:or därifrån känns fina vill jag lova! Placering vet jag inte än!

Bilden visar Beat inbäddad i filtar efter ett fint race på banan..



Tack far för skjuts och tack bror för hämtning!


Protokoll med kommentarer

Utgång: 17 (av 20) Tight bakom
Upptag: 8 (av 10) Snett
Framdrivning: 16 (av 20) Av linjen i början
Fösning: 7 (av 20) Stor del av linjen
Drivning: 8 (av 10)
Ränna: 10 (av 10)
Delning: 10 (av 10)

Totalt: 76 poäng, 2a pris       Hämt: 41 (av 50)      God djurhantering. Samarbetsvillig. Bör hållas på benen.

Detta är våran bästa tävling! Jag var bra, Beat var bara lite het, dregglade bara lite  =)..
 
Men va trött jag blir på mig själv när man likom överstyr hunden utan att låta den jobba på, och så får jag ju panik när det kommer en grind! Men på denna helg har jag missat ett djur vid en grind! Det känns bra faktist! Gud va skoj det är att tävla!

Tack Jocke o Amanda för Jax vakt!

Kommentarer
Postat av: Sanna och flocken

Super grattis till dagens reslutat! Du ska se att det kommer gå ännu bättre i fortsatta tävlingar, de kan ja garantera då ni är så duktiga :)



Ja visst är Cliff fin och han är hur grym som helst, en kanon hund helt klart :)

2009-01-18 @ 17:44:26
Postat av: Anonym

Grattis! Jag fattar inte så mkt av poängen, men jag tycker det är kul att ni tävlar vallning överhuvudtaget!

2009-01-18 @ 20:21:44
Postat av: Anna & Juni

Grattis! Jag förstår inte så mkt av poängen, men tycker ni är så duktiga som tävlar vallning överhuvudtaget!

2009-01-18 @ 20:23:17
URL: http://www.annaronge.com
Postat av: Emma och Harry

Ja, det är hur spännande som helst. Fast lite läskigt också, jag har ju nästan lite prestationsångest redan... ;)



Grattis till en bra tävling. Jag fattar lite av poängen för jag pratade just vallning och prov med Maria igår. Vi ar och tände Movitz (Pluggen) på får. Superhäftigt! Men ojojoj vad svårt. Såjag är superimponerad över dig och Beat!

2009-01-18 @ 21:41:02
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0