Hundvakt o perspektiv!

Vi (jag, mamma o jyckarna) har varit hundvakt åt Amstaffen Tyke sedan i onsdags..

 
Stor hund i liten korg.. Jo det gick att ligga ner!

Det är först när man han någon annan hund att jämföra med som man upptäcker hur mycket de egentligen kan och hur otroligt smidinga de är att ha med sig! Jag har alltid tyckt att Beat är stor o klumpig men jämfört med Tyke så är han bara en plutt! Beat tyckte Tyke var söt, typ en tik så han bara viftade! Jag brydde sig som vanligt inte alls utan körde på med sitt race som vanligt! Ganska skönt men ibland är jag osäker på om vi bor på samma planet som Jax!

Däremot börjar Jax se fin ut i lydnaden! Vi pillar på och det börjar se allt mer moment likt ut! Hans lägganden är rysligt snabba! My god vilken hund han är! ALLTING går i 100km/h!  Nu övar vi stadga, höger svängar som av någon anledning är super svåra, vänster går fint fint!

Beat har fått vila efter sin magsjuka o börjar bli piggare! Han får behålla maten och går nu på en diet bestående av majsvälling, ris o kokt fisk! Smaskens!

Jax tass läker finfint! Vilket läkkött de har när de är unga.. Man kan nästan se hur de läker när man tittar på foten! Han får ha sko på promenaderna men bryr sig inte om det alls!

Jobbat har jag gjort! Duktiga jag! Lediga dagar smakar hux flux helt annourlunda! HÄRLIGT är vad det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0