Idag har vi träffat Guinness nya lillebror!

Stefan har länge funderat på att skaffa sig en till hund! Guinness blev lite ensam ute på gården och han vill ju ha en hund som kan följa med överallt, fiska, träna och så! Visst kan han det alldelses utmärkt med Guinness men har liksom känt att han vill ha en egen.. En egen hund! Vi har disskuterat raser hit och dit men till slut kom vi fram till...

Finsk Lapphund! Låt mig presentera Yoik & Yoker.. Från Ingela Carlén Min bästa Väns kennel som även har fött upp kelpie. Vi var idag och träffade mamma Katla.. En helt underbar hund som man bara inte kunde låta bli att tokgilla från första sekund! En till lapphund och en liten go blanras tik.. Härliga hundar! Å så valparna förståss!
Stefan vill ju ha en hane.. Såklart! Så här har vi pojkarna!


Yoker (brun med ljusa teckan) & Yoik (viltfärgad)


Jag tillsammans med Yoik som inte ville vara stilla en sekund..


Yoker och jag gosar lite..

Nu återstår bara det svåra valet för Stefan! Vilken hane ska han välja?


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Kul att ses här om dagen, det kanske blir lite oftare nu när man flyttat till andra sidan Sverige ler



Klart det ska vara spetsar :-)

Den kenneln har fött upp shelties också ;-)

Kram

2009-01-28 @ 17:51:08
URL: http://www.chezzays.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0