Vallning, Kross och finfina får..

Idag har jag Amanda, Jocke och alla hundarna varit ute hos Jasna på Torpvallarens Kennel för att släppa lilla Kross 4½ månad på fåren..

När vi kom dit fick vi fika, smaskens och sedan bar det iväg ut! När Kross först fick syn på fåren skällde han o tyckte att det var det fulaste han någonsin sett..

Han fick kika på den inne i fålla men då var dom äckliga och han skällde mest!

Sedan släppte de ut fåren i en större hage och lär gammel hunden på gården Mel flytta dem lite så fick Kross springa med.. Frst skulle han jaga Mel men sedan så sa det bara klick och han började jaga fåren i stället.. Åh som han jagade sen..

Kross 4½ månad spanar på Beat när han vallar..
Foto: Jasna (slulet från Torpvallarens hemsida)

Mina grabbar fick sig en sväng om med de mycket emimenta fåren.. Så bra! Ärliga men rörliga! UNDERBART BRA FÅR!!

Jax är svår.. Han vill passa, ligga i drag och inte fösa eller driva! Han flankerar som en gud men gör det mer av sig själv än att han blir påverkad av mig! Svårt med en hund som har så mycket naturligt! Jag är van vid Beat då går det rakt fram om man inte styr! Här går det som det ska oftast men det är inte jag som styr! SVÅRT! Men en utmaning!

Jag körde Beat och my god så fint han gick! Trots ett litet missöde vid starten men efter det var han lugn i huvudet, lyssnade och skötte sig fint! Tog varenda flank, fålla in, delning allt flöt! Det var toppen djur verkligen men Beat skötte sig fint! NÖJD är jag med min lilla bc pojke idag!
 
Kross fick ta sig en andra sväng och han skulle verkligen på djuren! Tuff liten herre! Ska verkligen bli spännade att följa honom!

Efter en runtur bland gårdens djur, får och köttkor och den STORA tjuren mr Big fick vi lunch.. Tack Jasna! Efter lite trevligt hundprat for vi hemåt!

Kommentarer
Postat av: Jasna

Kul att träffas, Sandra

Härliga hundar hade du, det kommer att gå kanon på tävlingen:)

Du är välkommen fler gånger om andan faller på....

2009-01-03 @ 19:06:44
URL: http://www.torpvallarens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0