Vanlig vecka..

Efter besöket hos lapphundsvalparna stannade vi till hos Kristina o kikade på alla hennes nya djur.. Hon hade ju fårr 21 killingar.. För er som inte har sett riktigt små killingar kan jag bara upplysa er om att de faktist är gulligare än hundvalpar! Här nedan ser ni lite blandade bilder på sötnosarna..









Man blir helt fasinerad av Kristina o hennes djur! Sedan hade hon ju skaffat sig en border collie valpa också! Lilla Pim, en farmåt liten krabat som verkade helttuff! Det blir nog en toppen hund! Tyvärr var han inte stilla en en enda sekund så han lyckades inte fastna på något kort!  

På tisdagen tog jag o jyckarna oss en tur ut till Beteby o alla fåren.. Träning stog på schemat o grabbarna skötte sig fint! Beat fick sig en påminnelse av vad "stedy" kommandot betydde.. Nyttigt och oj så lätt dert blev att styra honom då jag fick ner honom i tempo! Han svarade fint på träningen utan att sura ur eller bli trött o seg! Han kämpade verkligen! Kul! Vi delade, hämtade körde långa härliga fösningar.. Jag behöver verkligen träna på mitt djupseende, jag försökte styra runt rnågra stolpar som stog i hörnet av hagen men har verkigen såå svårt att se om djuren är förbi eler inte! Det blir till att öva!

Jaxen skötte sig bra! Han kan verkligen hantera djur den hunden! De får förtroende för honom! Han fick fösa massor och korta innerflanker.. Han gör det såå snyggt men får problem då han hamnar i drag.. Då tendenserar han att fastna för att vi inte ska tappa djuren och blir då olydig och låser sig gärna! LINA på o jobba med att han ska kunna gå även fasst det är drag! Han kan bli lite samma sak att han gärna "fastnar" i balans så jag tränade på att kunna flanka ur honom! Gick så där! Trycker man honom för mycket blir han springing och vid men med hjälp av flärpen och ett lugn jag inte visste att jag besatt kunde jag få honom att göra rätt och hålla hans huvud kvar på samma planet som oss..  

TACK MICHE FÖR ATT JAG FÅR KOMMA O TRÄNA! DU E BÄST!!

Nu i veckan som har gått har jag jobbat, tränat lite hund och gått långa härliga promenader.. Jax har lyckats att springa in i ett fotbollsmål på kvällpromenaden och trassla in sig! Det var som att trassla ut en krokodil kan jag lova! Men ut kom han och utan skador o inte lärde han sig något heller! Beat har skurit upp trampdynan, den som sitter långt upp på frambenet.. Mamma tycte jag skulle sluta med vallning för att mina hundar bara skadade sig HELA tiden! 

Nu ska vi sova! LEDIG I MORGON!!  

Kommentarer
Postat av: Mamma

KLart du inte skall sluta med vallningen bara vara lite försiktig lätt att säga men svårt när hundarna vill så mycket !!!!!!

2009-01-30 @ 08:11:51
Postat av: Emma och Harry

Kan hålla med om att killingar är galet söta! Men, som tur för hundarna, så växer valparna upp till söta hundar och killingarna till fula getter! ;)



Jag är så imponerad av vallning, det måste vara den ultimata hundsporten egentligen. Säg till om ni ska tävla i närheten av Örebro,för då ska jag komma och heja och titta! :D

2009-01-30 @ 09:29:44
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0