We are back!

Tjohoo! Nu e vi tillbaka i Öllestorp på Kelliegården! Skåneland, älskade skåneland! Det är lite som att vara på semester jag har två vuxna hundar och en fyramånaders valp at ta hand om medans Cima och Stef är iväg!

Hundarna här hemma är Rap, Watch och lille Dix.. Gud så kul det vara att träffa honom igen! Sist jag såg honom var han bara 8 veckor och nu är han en riktig slyngel på fyra månader och han vart så glad så glad när jag kom så han skrek! Kul att han kände igen mig!

På vägen till skåne stannade jag två dagar i Norrköping fö vallning ute hos Miche! Underbart väder, några minusgrader och strålande sol.. Det kan inte bli bättre! Beat och Jax har fått sig riktiga genomkörare varje dag och jag är så nöjd med dem båda! Beat har fått jobba med att ta i n och ta ut djuren samt att få tillbaka djur som rymt! Nyttigt och han lyckades att till nästan 98% att hålla huvudet kallt! Känns riktigt bra!

Maxon Jaxon har nu fått klartecken av Miche att tränas som en vuxen hund bara 8 månader gammal. Han ansåg honom vara mogen för det och han svarade finfint på träning! Han få nu gå i lina för att jag verkligen ska kunna nå honom i alla situationer och det fungerar fint! Han har en sån djurkänsla, en häftigt driv och ett lugn som är coolt att jobba med!

Vi körde lite flanker och attityd, massvis med fösning med stopp och framåt lite på vissla! Känns som om vi verkligen har tagit ett steg framåt i vår utveckling tillsammans! Han kan nog bli en fin hund! Jag körde honom lite inne i fållan där han förut inte har velat träninga sig mellan får och staket men det fungerade fint och han verkligen knör sig i mellan utan att tappa huvudet och betee sig illa!

Innan jag åkte söderut igår hjälpte jag Micke i stallet! Jag mockade, bar tunga vatten hinkar och fixade.. Min kropp är ju inte direkt van vid sånt kroppsarbete så idag har jag mer eller mindre ont överallt! Det känns att man lever!

Nu väntar en promenad med ligan! Ska bli härligt!

Kommentarer
Postat av: Carina

Halloj!

Vilka härliga dagar ni verkar ha haft:).

Igår hade vi 15 minus grader ( Soya kunde inte gå ett steg ute ), idag bara 10 grader kallt.

Vallhundstävling nästa helg ?!

Maria Hälsar !



Kram Mamma !

2009-01-08 @ 10:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0