Djungel, brännässlor och lera = SANDRA PROMENAD

Igår hade vi besök här på farmen av Lena med sin hund Flisan som ska ha den enda lilla tjejen ur F-kullen.. Vi tränade, det gick bra.. Om jag är lugn är hundarna lugna, om jag sedan vrålar och skriker hetar de upp sig.. Med andra ord, en STOR dos av valium innan tävling så ska det nog gå bra..

Efter träningen tog vi med oss en gäng på en sådär 6 hundar (alla bc utan Jax) för en lång promenad.. Jag snor Lenas beskrivning som hon skrev i sin blogg :

"Efter ett långt träningspass i fårhagen och god lunch gav Sandra (kenneltjej) och jag oss ut på långpromenad med 6 lösa hundar tillsammans. Jätteskönt väder, sol och varmt. Mot slutet av rundan bodde en otrevlig jycke som ibland kommit utspringande från hundgården och ut på vägen. Sandra ville inte gärna att vi skulle passera just där, så vi letade genväg genom skogen. Tvingades konstatera att det var ungefär som i Malaysias djungler, bara det att vi var utan machete och istället hade 6 hundar att hålla koll på. Tät sly, helt igenväxt, inga stigar, brännässlor, sankmark, lerpölar och irrationella hål rakt ner i marken. Väl ute igen på en stig plaskade det gott av lervatten inuti mina stövlar och Sandra var rätt illa åtgången av brännässlorna. Men vi gladde oss åt att syftet var uppnått - vi slapp gå förbi den osympatiska hunden. Senare kom vi fram till ett fält med högt gräs och alla hundarna skuttade som små kaniner och all lera torkade bort. Sån lycka att se fem bc och en kelpie hoppa runt i full fart genom gräset bara för att det är kul! Jättebra tillfälle också för Flisan att röra på sig lite innan hemresan och att få hänga med på lite annorlunda äventyr tillsammans med andra hundar."

Efter det häriga äventyret klädd i trasiga jeans och Foppa tofflor var jag inte så snygg an jag lova, bränd av nässlorna, lerig, och med hallon över hela mig.. Men hem kom vi och spännande var det! TACK LENA!

Idag fick jag sovmorgon.. JIPPIE! Nu ska jag ut i hagen med Beat, sedan blir det en promenad med hela ligan. Efter det ska vi till Lucy, en kiropraktor på hund och häst. Hon ska få känna igenom Jax, jag vill att han verkligen ska vara fit for fight till nästa helg. Det är inte konstigt om hundar i hård träning blir lite spända någonstans och hon ska bara kolla igenom honom så allt är okej.. Bara det BÄSTA är gott nog åt min lilla kelpie pojke.. Vi var där förra veckan med ett par hundar och hon är verkligen duktig. Spännade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0