Ensammna hemma..

Tomt blev det kan jag lova då Cima tog med sig Rap i morse för att åka till Stockholm. Jag, Min, Watch, Meg plus sina fem valpar och så Beat och Jax.. Det är ju ingenting! Bara fem vuxna att hålla koll på.. Peace of cake!


De två korthåriga ligger och sover tillsammans..
Beat och Watch, härligt att de kan koppla av i hundgården..

Lite skönt är det också! Min är för tillfället ställföreträdande boss samt allt-i-allo.. Dessutom höglöper hon så hon får inte ungås med "pöbeln" i hundrummet utan får lyxa och ligga på soffan och får egna små promenader. Hon är bra speciel den hunden. Hon var sur HELA morgonen för att Cima hade åkt! Låg och suckade i soffan med ryggen utåt och tyckte mycket synd om sig själv kan jag lova.. 


Jag och de övriga fyra tog oss en lååååång promenad runt om i skogarna.. Det är så skönt att verkigen kunna gå långt på öde vägar med hundarna lösa. De skötte sig fint, de lyckades bara alla fyra hamna i nått dike av nått sag med som tur var med relatift fräsht vatten. Det finns några hemska sumphål man inte vill ha hundarna i. Lukar apa på låååång väg.

Efter promenaden var det hundgårdarna som gällde.. Jax bara älskar att ligga i kojan, kolla bara in bilden här intill..

Valparna har fått vara inne och ute och inne och lekt och haft sig! De blir allt vildare! Bilder kommer!

Jag går och ler så där för mig själv och är sååå glad över att veterinären sa att han tyckte att Jax höfter såg fina ut. Nu sa jag inte ta ut nått i förskott för då blir jag allt bra besviken. Men samtidigt känner jag att jag har sett plåtarna och tyckte att det såg bra ut och även om han skulle få ett C så vågar jag köra på med träningen. Men jag håller tummarna, jag kommer att hålla STENKOLL på hunddata framöver. SPÄNNADE!

Däremot fick jag skäll av veterinären då han tyckte att Jax var på tok för smal eller mager som han uttryckte det. Och när han låg där på röntgen bordet såg man ju i stort sett varje ben i hans kropp men det är inte så lätt. Han äter ett foder för högaktiva hundar och mycket dessutom men det fastnar ju inte, Han har vägt 19 kg precis hur länge som helst nu! Så nu står operation gödning på schemat, Jax får ihop med Meg numera lunch. Hon får ju för att hon har valpar och han ska upp i vikt. Han han inget och ta av så kan han ju inte bygga muskler.


Smal Jax


Snygg Jax (synd att gräset är i vägen bara..)


Jag tränade en kort sväng idag. Jag och Beat övar attityd (det vill säga BORTVÄNT huvud i flankerna och att man INTE bara ska kasta sig iväg.. ) På denna bilder gör han 50% rätt, huvudet är bortvänt men rally benen är tyvärr fortfarande påkopplade! Suck! Men vi gör framsteg. Mokasinvallning, tysta som indianer ska vi smyga fram i hagen, jag ska viska fram kommandona och han ska tassa runt lugnt och försiktigt. Vad är det man säger: "siktar man på månen kommer man till ja vad det nu är.."

Kommentarer
Postat av: odd magne

HD-status har ingen betydning for om du kan kjøre på med trening, eller ikke. I alle fall ikke på en WK. Jo mer, jo bedre.

Jax er i passe hold, man skal se ribbenene på en WK.

Spennende på Kelpiemesterskapet :-))

2009-07-24 @ 07:27:34
URL: http://workingkelpie.net
Postat av: Emilie

Dom dær syskonen ær allt bra lika varandra... Kellie ælskar också hundkojan i hundgården och går sællan ut ur den, speciellt om det ær regn! Hoppas allt ær bra med er! Kram

2009-07-24 @ 20:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0