Finfrämmande i fårhagen..

Idag när jag och Cima skulle träna en sväng så såg vi något häftigt.. Cima skickar ut sin Watch att hämta fåren, hon runder dem fint och stannar sedan och tittar konstigt på oss och på nått stort och brunt som vi tyckte var en hög med kvistar.. Men sedan ser vi vad det är..


En hel hög (de var fler än de som fastande på bild) med vildsvin..


Fåren var bra skeptiska mot sina nya "vänner" i hagen

Vi kallade snabbt som attan in hunden och Stef fick komma med fyrhjulingen och mota iväg dem.. Det kallar jag SPÄNNANDE. Träningen gick bra däremot! Så fort vi fick iväg vildsvinen vill säga.. 

Jag har tränat massvis på en "That'll Do" vissla.. Och herregud på enkelt det var att få hundarna att släppa och flanka finfint på crossen.. Varför har jag inte gjort detta tidigare?? Men men som man säger: Bättre sent än aldrig!
 

En drivande Jax


En fin flankande Beat


Beat

Kommentarer
Postat av: Mamma

Halloj!



Inga vildsvin här vad vi vet iallafall ,vi hörde något konstigt på en ö rätt långt ut i skärgården.

Lite fästingar har vi sett usch och fy ! Dom siktar in sej på lilla Soya.

Saktnar er !

Kram,kram

Mamma ;)

2009-07-28 @ 12:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0