NÅLAR I MIN HUND!!!

Idag när vi var iväg hos kiropraktorn fick Jax akupunktur.. Sååå häftigt.. Han tyckte att det var toppen.. Han var lite spänd över sin länd men efter att Lucy bänd, vridit och fixat och sedan i med några nålan var han fit for fight igen.. Troligtvis har han blivit spänd för att han gick och haltade för att han hade ont i sina tassar.. Han försökte ju gå på sina klor på framtassarna och då kan man ju tänka sig att det blir lite fel beastningar och spänningar.. Nu är tassarna läkta och ryggen mjuk och fin.. Så nu kan INGENTING hindra oss från träning och tävling.. Det var så häftigt att se honom då han fick alla (hela 5 stycken faktist) nålar i sig.. Han vart HELT totalt avslappnad, som gelé ungefär.. Så skönt verkade det som.. Hon är grym Lucy, att hon med såå otroligt så små medel kan uppnå sånt resultat.. 

Jag vet att vissa (nämner inga namn)  tyckar att sånna här veterinärbesök är att leta fel men jag vill verkligen att mina hundar ska vara frächa.. Jag vill kunna få ut så mycket som möjligt av dem i träningen och för att kunna kräva det anser jag att de måste vara tipp topp.. Om jag kräver av dem att de ska prestera sitt absolut bästa är jag skyldiga dem att inte begära det omöjliga om det skulle visa sig att de inte var okej.. Men nu är de ju okej!

Idag har Beat visat upp att han minsann kan springa i typ 300km/h när han ska hämta flyende djur.. Man såg honom inte, som en svart/vitt streck var han! När jag sedan kör in visslan för att få stopp på min kanonkula till hund lyckas jag få in visslan UPPONER.. Ett litet mesigt pip är allt som kommer ur min vissla.. Resten kan ni räkna ut själva.. Alla fåren lever i varje fall.. Suck! Nej riktigt så illa var det inte men han ska ju absolut inte få så mycket eget ansvar!

Imorgon är det upp tidigt som gäller.. Valparna åker på fredag.. NEDRÄKNING pågår kan jag lova.. Söta är dom men INTE klockan halv sex på morgonen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0