Åhhh vallning.. (uppdaterad med film)

Idag har vi vallat! Jippie! Kristina hämtade mig, tack snällá och sen bar det iväg ut till Beteby.. Gegga, kallt o snö men vadå? Vad gör man inte.. Ut med får, gick fint, klafsa i geggan.. Hämta hundarna.. Beat HELT galen och drar som en tok för att sedan kasta sig framför mina fötter.. Jag far som en vante över honom o ner i geggan. UNDERBART! Hundjävel säger jag bara! Vanligtvis brukar det vara den blå odågan som får för sig att dra i kopplet men inte denna gången. Border collie alltså: FÅR mamma, jag ser får! Suck.. Jag tycker lite synd om honom men samtidigt blir jag arg.. Men kan allt bete sig trots att man är vallsugen!


Jag blir alldeles nostalgisk av att stå i lera ute på beteby med väntande hundar uppbundna vid staketet..
Det känns som en kurs dag igen.. (utan instruktör dock..)

Vi gick till de betydligt torrare delarna av hagen och sedan vardet dags för träning! Kip ut först o idag var det fart i den mannen. Fint gick han efter lite tillputsning av Kristina! Bra jobbat!


Kip med spring i sina ben..


Jax ut som nästa hund.. Het var han också, drev fint, flankerade inte så fint som han kan.. Han har absolut tänt till ett snäpp til! Härligt att se. Jag gillar verkligen den hunden, han har många fina bitar men fram för allt.. Man slipper bråka in allt på honom!

Vi övade mycket fösning och att han kan ta styrning och klara av släppa i innerflankerna.. Det gick ok, lite små hämt, idag var han snabb o tight skulle behöva trycka lite där nästa gång! Övade även att jag skulle klara av att ta honom ur balans och det gick fint! Bra stopp tycker jag!

Han utveckals så från varje gång jag tränar honom och det gör det hela så otroligt roligt! Ska verkligen lägga på lite visslor snart!

Han utveckals den lilla blå men jag tycker ju aldrig att han blir vuxen. Känns som om jag haft honom i en hel evighet. När han egentligen bara är 10 månader!

Efter Jax släppte vi Kristinas lilla pim, 13 veckor och oj oj oj vilken liten stjärna.. Så häftig att se.. Lugn, focuserad, tuff, balans och en härlig stil! Den där får du håll hårt i Kristina! Jag filamde lite vi får se om det blirnågon film nu annars blir det nog en när jag kommer hem..


Ett stycke vallhund - 13 veckor!


Han e faktist riktigt söt!

Sist ut för dagen var Beat.. Jag vet inte vad jagh ska skriva om det... HET hund, arg matte o får med spring i benen.. Beat tyckte att VÄNSTEV var ett bra håll, medan höger absolut inte existerade.. Suckar! Tänk om man hade lite tålamod, eller varför inte fri tillgång till får..


Fråndrivning.. Här ser det ju fint ut..
Tack Kristina för fint kort!

Här har vi en liten film på Kristinas Pim - FÖRSTA GÅNGEN PÅ FÅR!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det ser härligt ut trots geggan hi,hi !

Här i Stockholm har vi flera dm snö ser ut som julafton överallt!

Hälsa alla!

Kram,kram

2009-03-11 @ 07:15:34
Postat av: Jasna

Åååå vad härligt det ser ut...här är det alldeles för mycket snö fortfarande...

Tack för skrattet... jag riktigt såg hur du låg i geggan..

Ha det gott

2009-03-11 @ 10:23:24
URL: http://www.torpvallarens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0