Lååång promenad och trav på Solvalla

En härlig händelserik helg har vi haft oss.. Ja jo fredagen var väll inte allt för livad men resten har vi hållt oss i farten.. Fredag - Vampyrfilm o glass i min ensamhete (nej då jag är inte bitter..) Promenad med hundarna mitt i natten efter filmen, jag var döö rädd o såg vampyrer överallt och höll på att skrämma slag på mig själv.. Vadå nojjig!

Lördag - träning med Johanna och Mikaela på Stockholm Södra Bk.. Lite halt men det gick bra! Vi övade de flesta klass I momenten, passade på att köra hopp och så övade vi tandvisning för fösta gången.. Äckelpäckel sa Jax. Trots att han är en MYCKET social hund så när han får krav om att han MÅSTE sitta när folk kommer fram så var det riktigt lika kul! Han sitter kvar men duckar när Johanna skulle ta i honom.. Vi får öva vidare!

Efter träningen gick vi på promenad med alla hundarna.. Mikaela hade med sig alla sina utom en och det blir då fem, jag hade mina två o Johanna hade Hozz... Alla hundarna fungerade finfint ihop, gamla som unga tikar o hanar.. Härligt! Jag tog inga bilder men jag tror Mickan gjorde det så då kanske jag kan få snå nån... Beat polade ihop sig med bergern Puma o de hade superskoj! Jax lullar mest runt i sin egen lilla värld, klättrar över stock o sten men är INTE nämnvärt intresserad av de andra och vad de har för sig! Märklig hund det dära!

Jag villade iväg oss på en LÅÅÅÅÅNG tur men hundarna var såå nöjda.. Johanna klagade övar att hon fick träningsvärk men vi kom ju fram tillslut!

Efter ett besök på en kina krog och uppphämtning av Mickans kille Patrik avslutades kvällen med melodifestival och massvis med hundprat.. Lika roligt varje gång!

Söndagen hade jag o Johanna bestämt oss för att åka till/på (vad säger man?) Solvalla.. Solen lyste och vi hade en underbar dag, vi vann ingenting tyvärr men hade så kul när vi spelade! Vi kikade mest på färger och attityd hos hästarna men försökte läsa oss till hur de hade sprungit tidigare.. Vi höll även tummarna för Miche som körde sitt första lopp som kusrk, det gick fint och en av han hästar var med o sprang, det gick mindre fint! ROLIGT var det i varje fall! Det Jojjo får vi göra om.. TACK Miche för att du fixade in oss! Det är sån sjuk skillnad at se hästarna springa live än att se dem på TV:n.. Det går inte att jämföra!

Jag o Johanna tog oss på hemvägen en sväng förbi Bromma Zoo - sjukt stor djuraffär, jag o Jojjo dregglade över alla saker men INGENTING vart shoppat! Hade  vi vunnit pengar hade vi nog shoppat loss ordetligt. Kvällen avslutades med en Beckfilm.. 

 

Kommentarer
Postat av: Mikaela Sandbacka

Jodå... någon bild blev det... Sa försöka lägga upp ett album idag eller imorgon på busarna.. Puma och Beat hade verkligen kul :-)

Tack för en TREVLIG dag!!



Kollade upp utställningen, det är den 4/7, dock så ska jag och Diva vara med på landslagsuttagning i agility samma dag på helt annna ort, så måste skicka hundarna med någon annan suck om jag hittar någon, hmm, Patrik har ju inget körkort...



Kram från oss.

2009-03-02 @ 18:44:39
URL: http://www.chezzays.com
Postat av: Ewa o Tea

Hej Sandra!

Vilken fin hemsida du har. Har följt din blogg ett tag. Intressant att följa dig och dina hundar.

Härliga bilder och filmer.

2009-03-05 @ 21:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0