Lamm till jyckarna o SJUKstuga

Idag är jag mera sjuk men i går var det värre! Började morgonen med en träning med Amanda och Sara men kände mig lite hängig.. Hundarna gick fint men lite ringrostiga efter en veckas vallning.. Tränade bara på som vanligt, inga livsagvgörande genombrott direkt! Beat var däremot GALEN, helt vild.. Riktigt kul att se, gillar honom med attityd!

Sara hade med sig Nedd alias "gäddan", kelpie valp och sicken liten tuffing han är! Du har händerna fulla Sara! Amanda körde Kross och dessa två går från klarhet till klarthet.. Jag beundrar folk som kan vara så strukturerade i sin träning som Amanda..

Men men när jag väl kom hem skakade jag som ett asplöv så det var bara att bädda ner sig.. Trots fleecetröja, täcke o värmefläkt frös jag massvis.. Mamma kom hem lite sedare o fick ta hand om djuren, jag koncentreade mig på att vara sjuk.. Idag är det lite bättre men INTE bra.. Suck.. Gillar inte att vara sjuk! BLÄ för de!

Idag har jag gjort ingenting, typ bakat choklad bollar och grävt i frysen och hittade där en gammal lamm stek.. Perfekt tränkte jag o mamma den får bli hundmat.. Försöker med Beat att han ska äta lite mer kött o sånt för att se om det gör någon skillad på han hud. Han har nämligen börjat klia sig efer foder bytet.. (från Algutten's Maximum till Royal Canin Medium Sensible) Surt för detta foder fungerar annars såå bra.. Och han ÄTER det! Annars är han ju liksom en känd matvägrare.. Så vi testar! Jax o Soya fick också smaka.. Det gick hem hos ALLA hundarna vill jag lova..

Lamm, lite fläsk, ris o morrötter och så lite hundmat.. Salig röra men GOTT om man frågar djuren!
Jag vet att det ser ut som om mina grabbar ska äta flera liter men
Soya får typ en halv deciliter så därför ser det så mycket ut..

Jag vet inte om det känns bra eller otäckt att han vallhndar att äta lamm.. Men de vet ju inte vad det är..

Kommentarer
Postat av: Sabine

Stackars dig, det är inte skoj och vara sjuk. såg ut som lyxig hundmat men jag blev inte särskilt sugen på ditt hopkok. Det är som du påpekar lite mkt unghundar hos mig, men nu känns det ändå positivt när ljuset och lite värme har börja komma tillbaka. Och att hundarna går så man får en känsla av att "det här blir bra" Då blir livet genast lite lättare. Krya på dig. Ps. nu har vi anmält till ytterligare 2 tävlingar, undrar om jag kommer ångra mig, det är en ganska vild chansning.

2009-03-21 @ 19:12:12
URL: http://www.mitchenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0