SUPERGLAD med extrahund!

SNART SNART kan jag kanske erkänna vad jag gjorde i måndags.. GLAD är jag på grund av det i varje fall!

Nu är vi hemma från en snabb sväng i Norrköping. Jag hjälper till på vallhundskurs. Vi har sex nybörjare och fem fortsättningshundar. Ett roligt gäng med många olika hundtyper! Lärorikt minsann.. Detta var andra kurstillfället och alla hade gjort sin läxa och hundarna utveckaldes verkligen.. Förarna också!

I går fick Beat valla för fösta gången på veckor. Han var lite stel men skötte sig exemplariskt! Såååååå ödmjuk attityd! Kanske var bra för honom att vila lite från träning. Nu är alla stygnen borta och såret läker fint.. Äntligen! Han lyckades för en vecka sedan slita av sig både bandage och stygn samt en bit av sig själv så det blev liksom ett litet bakslag i läkningen man nu ser han ut som han ska.. Nästan..  

Jax har fått jobba lite i helgen, samla djur och så.. Fixa lite med djuren på kursen och fålla in.. Han sköter sig men jag känner att vi står stilla i både träning och utvecklig så jag ligger lågt ett tag. Vi har ju tid!

Idag har jag eb extra hund här hemma.. Johannas aussie Hozz är på besök! Stor har den herren blivit men Jax kände igen honom så det var inga prblem. Så underbart med sunda hundar. De skiljer bara några månader på de båda herrarna men det är inget problem att ha dem ihop! Hittade en bild på dem från förra sommarn. Jax är kanske 9 veckor och Hozz 4-5 månader! Fulsöta eller vad säger ni??



Nu promenad och sedan blir det en tur till frisören! Både klipp och färg ska det bli!


Kommentarer
Postat av: Sabine

Det går ju inte att bli gulligare !

2009-11-30 @ 23:29:29
URL: http://www.mitchenskennel.se
Postat av: Therese

God jul från oss!



http://hundbiten.net/julkort.jpg

2009-12-14 @ 13:01:18
URL: http://www.hundbiten.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0