Förkyld, SM och tävlings dags!

Hemkommen från SM i fårvallningi dagarna 3 i Dalarna. Riktigt förkyld var jag när vi åkte och inte blev det bätte av tre dagar ute i regn, blåst och kyla.. Nu är jag ännu värre, det var länge sedan jag var så här sjuk..

Det var spännade att ha sett ett SM även fast det kanske inte var som man hade tänkt sig att det skulle vara.. Men alltid lär man sig nått!

Nu ska här tävlas! GOTLAND om fyra dagar.. SPÄNNANDE!

Det blir IK-1 för Jax och både IK-1 och IK-2 för Beat.. Ska bli roligt med så många startet per dag!

Lördagens startnummer (mest för min egen skull)
IK-1 - Jax går som nummer 3, Beat som nummer 23
IK-2 - Beat har nummer 28

Söndag
IK-1 - Beat går som hund 15 och Jax som nummer 21
IK-2 - Beat startar som nummer 26

Något av dessa nummer måste ju vara ett lyckonummer..

Träna som tokar ska vi göra.. Idag skötet sig Beat finfint och Jax nja.. Vi har allt lite att diskutera han och jag.. I början av passet var han lugn men om jag hetsar upp mig när det blir fel stressar han bara och då flankar han i stället för att tänka och det är INTE så roligt!

Jag tragglar på med Beats visslor! Dom sitter som berget om bara jag lyckas att vissla rätt ton.. Nu är det framåt som jag har kunnat vissla HUR länge som helst som spökar men med tanke på hur Beat är som hund så är det gärna den visslan som kan få ta lite tid att få till..

Nu är det att träna på nytt fält varje dag som gäller, allt för att göra det så tävlings likt som möjligt! Inget traggalnde i träningshagen.. Eller jo Jax ska få sig ett lydnads pass i lina.. Suck.. Ibland anser jag att kelpins otroliga känsla nästan bara ställer till det i tränings sammanhang.. Men han är UNG, vi har BARA jobbat och jag vet att han kan!

Nu ska här sovas med förhoppningen om att förkylningen är ÖVER tills i morgon!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej !

Jag googlade på huskurer och hittade detta .

"Klassisk huskur mot krupp, förkylningsastma & liknande:

(Ha allt nedanstående till hands innan, vattnet ska vara HETT)

Fyll handfatet med kokande vatten (tekokare?)

Tillsätt ev några droppar mintolja (apotekets) e dyl

Häng en större handduk över huvudet och håll så tätt du kan mot handfatskanten

Andas djupt ut och in så länge du står ut

Ta en paus och svalna av.

Kör igen"



Jag läste också om olika sorts te med honung med då skulle teet inte vara för varmt för då gjorde honungen ingen nytta .

Krya på dej !



Kram Mamma!!



2009-10-06 @ 08:03:50
Postat av: Sabine

Ååh, vad spännande med så många starter. Hoppas det blir en lyckad helg för er. Tänk framåt, när ni startar i de riktigt stora/svåra tävlingarna.Då är det de hundarna som har kvar sin känsla och förmåga att lösa en situation själv som vinner. Håller tummarna för er. Hälsningar Sabine

2009-10-07 @ 17:51:28
URL: http://sabineheiden.wordpress.com/
Postat av: Sabine

Ang "kelpiens (Jax)otroliga känsla" menar jag i inlägget ovan.

2009-10-08 @ 08:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0