Hon växer så det knakar!


Lilla Sticks börjar bli stor.. Fina öron som STÅR och låååånga ben börjar hon få och hör och häpna.. Hon kan sova! Både på golvet och i en bur.. Trägen vinner med andra ord men ett tag undrade jag hur det skulle gå.

Igår var vi på besök hos mammas Thomas. Han räddade livet på min dator. TUSEN TACK! Stickan var med såklart.. Skötte sig fint, for runt och var galen i och för sig men SOV som en sten när vi kom hem! Skönt kan jag lova!

Vi övar på att gå i koppel. Alla metoder som normalt brukar fungera på valpar får henne bara att dra mer. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. Envisare än synden och 'ska bara' mest HELA tiden. Vi miljötränar lite lagom. Bilarna som förut var såååå läskiga är nu spännade och det är nästan så hon smyger på dem och det är ju inte heller bra.

Vi tränar att gå förbi dagis då "barn-ljud" är mycket mystiskt.. Får låna hem några kusiner att träna på kanske??

Jax börjar tina upp allt mer men har bestämda åsikter om när hur man ska leka. Nyttigt för Sticks kan jag lova. Han låter som om han ska äta upp henne men är otroligt snäll när han väl säger till henne.. Så underbart med hundar med ett bra och fungerande hundspråk. Hon har lärt sig att man ABSOLUT inte snor andra hundars mat, både Soya och Jax var delaktiga i den lektionen.

Hon börjar förstå vad ett NEJ är.. Otroligt användbart! Nu är det faktist lite roligt att ha valp. De utvecklas ju så otroligt fort!

Nu längar vi till höstens tävlingar! Gud va skojjigt det ska bli! Drömmer om att vissla Beat igenom en IK-2 bana..



En ödmjuk liten Sticks

Fotona är tagna av Reneé TACK!


Kommentarer
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Men åh, vilken sötnos!

2009-09-23 @ 22:35:39
URL: http://tomik.se
Postat av: Svekhult-ia

Hemlånad minsann, jojo....hur ska du kunna lämna tillbaka en sån liten goding?!?!

2009-09-24 @ 09:47:13
URL: http://www.svekhult.com/hundia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0