Valpar.. Söta men oh så jobbiga!


Jag tror nästan att jag ångrar mig en aning.. Lätt som en plätt sa jag om att ha detta MONSTER till valp hemma i nån vecka eller två.. Stick, DUMT namn går inte att säga.. Stickan, Sticks, Monster, Odjur ja som sagt.. Kärt barn har många namn.. Hon är som en levande tornado i 23 timmar om dygnet känns det som men absolut värst är det att få henne att sova! Det finns just nu TRE sätt att få henne att somna..

ALTERNATIV 1: Håll fast henne i famnen, hur mycket hon än sprattlar och lever om.. Till slut somnar hon utmattat.. Sover gör hon så länge man sitter stilla som en staty.

ALTERNATIV 2: Stäng in henne i buren, stå ut med OLJUD i varierande lång tid. Hon skriker, gnäller, biter, skäller och krafsar HYSTERISKT tills hon faller ihop av utmattning och sover i timmar..

ALTERNATIV 3: Låt henne vara överallt, hets-leka, reta ihjäl de vuxna hundarna, tugga på allt, släpa runt på mattor och annan inredning och tillslut när hon nästan vacklar fram. Ta upp henne i soffan.. Hon somnar då nöjt med huvudet i mitt knä och snarkar sött tills man väcker henne..

Suck. Sa jag att hon var jobbig!

Vi har hälsat på några vänner som också har valp just nu.. En Irlänsk Varghund.. Spencer, 14 veckor.. Stor men söt.. Stickan tyckte det var sådär, men kunde leka med honom så länge han inte satte upp några tassar på henne.. Då vart hon vansinnig.. Temperament har hon i varje fall!


Jag och Spencer utställnings tränar lite..


Stor och liten.. Stickan tycker allt han är lite otäck!


Vi tränar lite smått också.. Sitt, ligg inkallning och förbudsövningar. Idag var det som om nån tryckte på en knapp och hon kunde minsann allting! Det är såå roligt att träna med lättlärda hundar!


Kommentarer
Postat av: Sigrid

Söt som tusan är hon i alla fall! :)

2009-09-21 @ 20:31:48
URL: http://www.kajko.nu
Postat av: Mamma

Hon är jätte mysig när hon sover ..när hon är vaken så är hon som sagt överallt. Bla. så tar hon sats och slänger sej sen rakt upp i närmsta knä och ska mysa en kort kort stund sen är det något annat som gäller kankse lite dragkamp med Jax eller nån matta som ska smakas på , hon verkar lyhörd och lättlärd hon kan på kommando sitta , ligga , nej och snart sitt vackert , passar det bra i vallhagen hi,hi ?

2009-09-22 @ 10:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0