Änglavakt!

Igår var det nära ögat för både mig och Jax kan jag lova.. Vi cyklade till Lina tidigare på kvällen och då var det ljust och fint och hundrna fick dra hela vägen och de skötte sig kanon. När vi skulle hem efter glass och massvis med kelpieprat var det tokmörkt.. Jag tänkte typ att det är ju upplyst och såå trögt att cylka om man har lyset på så jag skippar det. Hundarna fick springa bredvid och bara lufsa med.

Vi cyklade på bra och kom ned för en asfaltsbacke med breda tvådelade trottoarer med cykelbana.. Mörkt som tusan var det mellan husen och då kommer det en moped/motorcykel och precis när den är mitt framför oss på motsatt sida slår den på super starka helljus som total bländar mig! Jag lyckas då vingla upp på trottoare mellan cykel och gångbanan och slår i kull ordentligt! Jag glider på asfalten och Jax far hetskällande och gallskrikandes ut i gatan framför en bil.

Jag har fullt upp att komma på benen men jag hör bilen tvärnita men inget skrik.. Sedan hör jag Jax skälla mellan husen på andra sidan gatan. Beat han ligger bakom mig, han har likosm bara kastat sig ner patt som en pannkaka och tagit skydd.  

Jag slog i ögonbrynet i styret men annars inte en endaste skråma på hela mig! Jax var lite uppskakad men helt oskadd.. Kan lova att adrenatlinet pumpade rätt friskt genom mig!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag ryser när jag läser! Tur att allting gick så bra med er. Verkligen änglavakt

2010-08-06 @ 17:35:14
URL: http://annaochpepzi.blogg.se/
Postat av: Patte

Skönt att allt gick bra med er!

2010-08-06 @ 22:23:15
URL: http://www.liljebladhs.se
Postat av: Lollo & Jax

Tur att ni klarade er!!! Dax för reflexer... Psst, vi har hitta några få får på nära håll så kanske vi får öva oftare...

2010-08-07 @ 19:24:50
URL: http://www.aktivahundcenter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0