Fortfarande jämt mellan grabbarna...


Det är jämn ställning just nu.. Tre "röster" var.. Inte illa! Tacka alla ni som skriver till mig!


Gårdagens träningspass med fem djur på "nytt" fält. Beat fick samla djuren och lasta dem innan, skickade vänster han går ut klockrent med superbra djup, sköter sig bakom och är lugn på första försöket! Vi lastar dem utan svårigeter, Beat får ligga passiv och bara träna på att bara vara!

Jax först ut, Miche ställde ut! Ca 120 meters hämt, han går ut bra, helt okej upptag och tar varenda kommando på framdrivningen. Sväng runt mig fin och fösningen efter omständigheterna (sega trög flyttade djur) bra. Lite väl passiv kanske.. Det fick räcka med det för att spara lite på Jax som bara fick trycka trycka trycka!

Jag ställer ut till Miche och Ben och Jax ligger igen som gjuten i marken! BRA!

Miche kör en sväng sedan är det Beats tur, stirrig på vägen ut mot vår startpunkt, svår att få kontakt med.. Ställer upp och Beat är LADDAD, skickar men ser då han springer att det är mycket ben och lite hjärna påkopplat. Stannar honom (få blåsa tre gånger) kallar tillbaka honom, han kommer motvilligt! Ställer upp igen och skickar.. Då springer han med en annan attityd, bra fin båge, slår ut bakom djuren och lyssnar fint på framdrivningen, väldigt få "får-koma"- tendenser. Går lite fösning men på lååångt avstånd och han sköter sig så fint, tar ALLA kommandon och även korta flanker i farten. Prickar grindar sedan delning, djuren är svåra jag får jobba, kallar in Beat i en lucka och BLÄÄÄM, han kommer som en kanon med hög svans och bara kastar sig in. Inte på några djur utan bara som om han skulle hoppa jämfota med en megafon i handen och skrika "HALLLLLÅÅÅÅ".. Effekten på djuren var såklart enorm. Skälla på Beat sedan samla ihop dem igen. Trycka honom som bara attan, jobba som en galning själv för att få en lucka sedan kalla in honom lugnt och försiktigt! Klockren delning! Suck* Men det måste ju gå på första försöket ju! 

Byter hund igen. Jaxen får fålla in dem.. Smyger som en panter bakom djuren lugnt och fint, fattar direkt galoppen och vi får in dem på första försöket utan stopp.. Jag backar för fyrhjulingen med "får-släpet" och Jax latstar på dem utan några problem!

Jag känner mig förvirrad! Kan jag få ha Jaxen i hämtet, delning och fålla in och ha Beaten där ute på banan.. Tror ni tävlings arrangörerna går med på det?? 

 
Lilla lillebror eller stora storebror?


I eftermiddag kommer Jocke och Amanda och tränar.. Ska bli skoj att de hur Jet och Kross är igen!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som en kul lösning med två hundar som delar på momenten...

En röst till på Jax.



Kram,kram

2010-08-18 @ 10:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0