Stresstålig.. Ja det är frågan???

Denna måndag har jag och hundarna spendarat på Mantorp travet! Jag hjälpte Miche som inte hade mindre än TRE (!!) hästar till start.. Vi kom i tid, hör och häpna.. Selade på alla hästar i tur och ordning och Miche värmde och hade sig.. Sedan började det! Tre hästar i tre olika lopp DIREKT efter varandra.. spännade..
Första häst ut - Winstonetta.. På nått väster har vi lyckats att knäppa ihop huvudlaget fel så att tömmen går helt fel.. Detta får jag försöka knäppa om i farten på väg till bana, springandes brevid en travande häst! Men det gick.. Tyvärr inget resultat att skryta med!
Andra häst ut - Ida! Vi får kasta in Winstonetta och ut med Ida som är färdig.. På med selen och sen kom kusken.. Det hela tog max 1½ minut! Nu var det upp till mig! Medans Ida sprang och Miche tittade på (såklart) skulle jag fixa i orning den sista hästen - Brave..
Jag fixar lite med selen och sätter på lite skydd, sedan ska jag hämta något utanför boxen och när jag sedan går tillbaka in drar jag igen boxdörren efter mig som vanligt men den går i lås.. Jaja tänker jag men jag kan inte få upp den.. Jag försöker få ut handen men det är helt omöjligt.. Jag börjar ropa på hjälp men det är ingen som hör.. Jag står och hör ifrån banan och hur loppet bröjar men jag kan ju inte komma ut.. Ida går bra där ute på banan och det slutar med vinst! Jag tjoar för mig själv där jag står innstäng i boxen med Brave.. Tillslut är det någon som hör mig och släpper ut men då är det ca 2 minuter kvar till deffilering! Men vi han! Ja nästan i varje fall..

En minst sagt spännande dag.. Efter travet blev det lite hundträning.. Beat var så ödmjuk så ödmjuk! Höll ut bra men han är så DUM åt höger! Han tycker helt enkelt att vänster är ett mycket bättre håll att springa åt.. Men traggla, träna, nöta så kommer han nog tröttna på att bråka om höger.. Men han är så mycket lättare att komma åt nu.. Jag börjar se allt ljusare på kommande tävling! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0